عزم دادگستری گلستان برای مقابله با قاچاق چوب/ تعیین‌تکلیف یک ماهه پرونده‌ها

سادس/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از نظارت بر کارخانه های خریدار چوب به منظور پیشگیری از قطع غیرقانونی درختان جنگلهای هیرکانی خبر داد.

حیدر آسیابی عصر امروز پنج شنبه 30 تیر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه مراکز خریدار چوب در استان نظارت و پایش می شود تا کسانی که اقدام به فروش چوب های قطع شده از جنگلهای استان می کنند، شناسایی و در اسرع وقت دستگیر شوند.

وی بر ضرورت افزایش سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های قاچاق چوب تأکید کرد و افزود: پرونده های مربوط به قاچاق چوب چه در دادگاه ها ، چه در دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید علت آن مکتوب اعلام شود .

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه پرونده های قاچاق چوب که وصف حرفه ای یا سازمان یافته داشته باشند باید به جای تعزیرات به دادگستری سوق داده شود تا برخورد قاطع تری صورت گیرد، بیان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان هم مکلف شده، نظارت های خود بر پروانه بهره برداری از جنگل ها را بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود.

آسیابی بار دیگر بر تلاش دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از بروز حریق در جنگلها و مراتع استان گلستان تاکید کرد و یادآور شد: متولیان امر باید نظارت کنند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان را تدارک ببینند تا در صورت وقوع آتش سوزی، بلافاصله وارد عمل شوند و آتش را خاموش کنند.

وی به استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در امورات مختلف از جمله پایش جنگل ها اشاره کرد و متذکر شد: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در شرکت های دانش بنیان استان برای سیستم های نظارت و پایش هوشمند جنگل ها وجود دارد و امیدواریم از این فناوری های نوین استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *