گلستان میزبان رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان کشور

گلستان میزبان رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان کشور

سادس/گلستان رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، گفت: در راستای تحقق هدف استفاده از ظرفیت همه استان ها در توسعه رشته تکواندو، امتیاز میزبانی مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان کشور در سال ۱۴۰۱ به استان گلستان اهدا شد.

هادی ساعی، در جریان سفر به استان گلستان و شرکت در مجمع عمومی سالیانه هیئت این استان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همدلی و تعاملی را که در هیئت تکواندوی استان گلستان وجود دارد، مثال‌زدنی می باشد و همین امر سبب پیشرفت این رشته المپیکی در استان شده است.

رئیس فدراسیون تکواندو، با تاکید بر اینکه این جای خوشحالی است که فعالیت هیئت تکواندوی گلستان در ایام‌ کرونا تعطیل نشد، خاطر نشان کرد: حضور پیشکسوتان در کنار جوانان تکواندوکار گلستانی نقطه قوتی می‌باشد که به توسعه این رشته کمک کرده است.

وی ایجاد خانه تکواندو در استان را از الزامات برشمرد و افزود: این خانه سبب رشد سریع این رشته خواهد شد و نقش بسزایی را در استعدادیابی، به خصوص در رده‌های پایه دارد و قول‌های مساعدی را در استان در این زمینه داده‌اند.

ساعی، با تاکید بر اینکه من به عنوان رئیس فدراسیون همه را می‌بینم و یک شیوه جدیدی را برای انتخاب مربیان تیم ملی در نظر گرفته ام، توضیح داد: در ۱۸ سال پیش، فقط ۴ نفر به طور دایمی به عنوان مربی تیم ملی بودند، ولی از زمانی را که من بودم تاکنون ۴۲ نفر به عنوان مربی تیم های ملی فعالیت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی در این رشته تلاش کند، به حق خود خواهد رسید، تصریح کرد: مربیانی را که عملکرد خوبی را از خود نشان دهند و فعالیت مداوم و مستمر را داشته باشند، می‌توانند سکان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند.

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه همه تلاش ها را برای برقراری عدالت در این رشته المپیکی خواهم کرد، افزود: هیچ مسابقه قهرمانی کشور به میزبانی تهران برگزار نخواهد شد و اردوها و مسابقات را از تهران به بیرون و سایر استان‌ها برده‌ایم.

ساعی، با اشاره به اینکه این امر سبب می شود تا شاهد اتفاقات خوب در تکواندوی کشور باشیم، اضافه کرد: زمانی که اردو ها را در خارج از پایتخت برگزار می کنیم، مربیان و ورزشکاران شانس این را دارند در کنار ملی پوشان و مربیان تیم ملی حضور یابند و علاوه بر تمرین به تبادل تجربه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا هیچ تفاوتی بین هیچ استانی وجود ندارد، تاکید کرد: امروز و به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، امتیاز میزبانی مسابقات نونهالان قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۱ به استان گلستان اهدا شد و این مسابقات پس از رقابت های قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان برگزار می گردد.

هادی ساعی، با تاکید بر اینکه هر زمان هر هیئتی در سراسر کشور احتیاج به نیروی فکری داشته باشد فدراسیون در کنار آنها خواهد بود، گفت: خوشبختانه گلستانی ها در بخش های مختلف فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و این توانمندی های آنان است که باید از این ظرفیت به شکل شایسته‌ای استفاده گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از حضور سه نونهال و نوجوان گلستانی در ترکیب تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان خبر داد و یادآور شد: بازی های تیم ملی نونهالان و نوجوانان قهرمانی جهان هفته آینده در بلغارستان برگزار می شود و سپس این تیم به مسابقات آسیایی در ویتنام اعزام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *