تشریح برنامه های سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان

سادس/گلستان دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برنامه های شفر شه روزه کمیسیون فرهنگی مجلس به استان گلستان را تشریح کرد.

دکتر غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان پیرامون سفر رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سفر شناخت دقیق ظرفیت های استان است، اظهار کرد: همه ما می دانیم که شناخت کامل می تواند در برنامه ریزی های آینده و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد به ما کمک شایانی کند.

وی یکی دیگر از اهداف این سفر را بازدید از پروژه های فرهنگی، هنری، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان دانست و گفت: در این سفر تلاش خواهد شد تا پروژه نیمه تمام استان در حوزه های مختلف مرتبط به کمیسیون توسط نمایندگان کمیته های تخصصی کمیسیون به همراه معاونین وزرا و مدیران کل استانی مورد بازدید قرار بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیدار با چهره های فرهنگی ادبی استان گلستان و تجلیل از سرآمدان فرهنگی استان از دیگر اهداف سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان ماست، خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های سفر کمیسیون فرهنگی به گلستان متفاوت با سفر به استانهای دیگر و کاملا مبتکرانه است.

منتظری در تشریح برنامه های سفر نیز تصریح کرد: امشب ساعت 20 و 30 دقیقه در فرودگاه بین المللی شهدای گرگان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مورد استقبال رسمی مسئولان ارشد استان گلستان قرار خواهند گرفت، ادامه داد: برنامه های سفر از صبح روز پنج شنبه ساعت و هشت و 30 دقیقه با غبارروبی گلزار شهدا در تپه نورالشهدا گرگان آغاز خواهد شد.

وی دومین برنامه را بازدید از پروژه موزه دفاع مقدس استان که پروژه ای نیمه تمام‌ است دانست و تاکید کرد: حضور در نشست مطالبات فرهنگی و اجتماعی جوانان ساعت ۱۰ و تجلیل از ۱۰۰ جوان برتر گرگان برنامه های بعدی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز پنج شنبه است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاههای تخصصی قرآنی، هنری، ادبی، فرهنگی، گردشگری، ورزش و جوانان، خانواده، صنایع دستی و رسانه با حضور نمایندگان کمیته های تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولان مرتبط استانی به همراه معاونین وزرا، گفت: معاونین وزرایی که به استان گلستان آمده اند با اختیار تام حضور پیدا کرده اند و با وزرا برای تفویض اختیار جهت تصمیم گیری به آنها از قبل هماهنگی شده است.

منتظری با بیان اینکه روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ با نظر مدیرکل دستگاه های مختلف، معاون وزیر و نماینده کمیته تخصصی کمیسیون از نزدیک پروژه های مدنظر آن دستگاه را بازدید خواهند کرد، اضافه کرد: تجلیل از سرآمدان فرهنگی استان برنامه دیگری است که به دلیل عدم شناخت بسیاری از افراد بزرگ و چهره های نامی گلستانی کشور برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از چهره های بزرگ فرهنگی و هنری استان را مردم خودمان هم نمی شناسند، ادامه داد: تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اعضای کمیسیون و مجمع نمایندگان استان نیز از  یگر برنامه هاست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا از نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با دانشگاهها، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، تشکل های دانشگاهی و شورای هم اندیشی اساتید در روز جمعه خبر داد و افزود: بازدید از آبشار کبودوال در علی آبادکتول، بازدید از روستایعطا آباد آق قلا به عنوان روستای فاقد بیکار و بازدید از جزیره آشوراده که سالهاست گردشگری این منطقه مورد مطالبه مردم و به ویژه نماینده ولی فقیه است برنامه های بعدی اعضای کمیسیون خواهد بود.

منتظری با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون در بندر ترکمن از کورس تابستانه سوارکاری بازدید خواهند کرد، ادامه داد: جلسه جمع بندی و بررسی گزارشات معاونین وزرا و نمایندگان کمیته های تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس در عصر جمعه با حضور استاندار، معاونین وزرا و مجمع نمایندگان استان برگزار می شود.

وی برنامه های روز شنبه را نیز شامل بازدید از پارک علم و فناوری، نشست با علمای شیعه و سنی، طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی، بازدید از موسسه فرهنگی میرداماد و بازدید از بافت تاریخی شهر گرگان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه انتهایی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نشست خبری در صدا و سیما خواهد بود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *