حسین‌پور: دولت پشتیبان کشاورز و دامدار باشد

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دولت پشتیبان کشاورز و دامدار بوده و از کشاورزان زحمتکش به عنوان ضامن امنیت غذایی حمایت کند.

به گزارش سادس، کمال حسین پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: کشاورزی و دامداری پیشران توسعه و رشد اقتصادی کشور بوده و زیرمجموعه های آن ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه به ویژه در روستاها دارند اما، تورم صعودی از سال ۹۶ مشکلاتی را به وجود آورده و اخیرا هم دامنگیر بخش های تولیدی کشور شده است.

وی ادامه داد: با وجودی که دولت و مجلس انقلابی برای رونق بخش تولید و بهبود معیشت مردم تلاش هایی کرده اما باید در عمل تدبیری شود که بهره وری بخش های کشاورزی و دامداری در کشور به مخاطره نیفتد؛ باید از کشاورزان زحمتکش به عنوان ضامن امنیت غذایی حمایت شود.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید بر ایجاد ظرفیت های فوق العاده و حرکت های جهشی متمرکز شده و  حمایت های قیمتی از نهاده های دامی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و اعطای یارانه کالاهای اساسی همچون محصولات پروتئینی، گوشت و مرغ داشته و در این راه پشتیبان کشاورز و دامدار باشد. نباید برای کشاورز و دامدار و مردم دغدغه و نگرانی ایجاد شود مثلا چرا باید کشاورز سردشتی که بهترین و باکیفیت ترین انگور سیاه دنیا را تولید می کند، نگران فروش محصول خود باشد؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *