تحقق ۹٨ درصدی پوشش تحصیلی دورە ابتدایی در کردستان

سادس/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کردستان ۹۸ درصد و متوسطه ۹۳ درصد است.

هاشم ناظمی جلال امروز (۱٥ اردیبهشت) در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان کردستان اظهار کرد: بسیار خرسندیم کە در هفتە معلم شاهد سفر وزیر آموزش و پرورش بە استان کردستان هستیم.

ناظمی جلال بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر خود بە استان کردستان، این استان را استانی فرهنگی و استان مجاهدت‌های خاموش نامگذاری کرد.

وی عنوان کرد: استان کردستان ۵۸ شهید فرهنگی و ۴۸۶ شهید دانش‌آموزی بە انقلاب اسلامی ایران تقدیم کردە است.

ناظمی جلال اضافە کرد: استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع دارای ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است کە طبق سرشماری سال ۹٥ حدود یک میلیون و ٦۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامە داد:  آموزش و پرورش استان کردستان در قالب ۱۶ شهرستان و منطقه آموزشی و با ۲۳ هزار و ۷۱۱ نفر فرهنگی، جمعیتی معادل ۳۲۷ هزار و ۲٥۰ نفر دانش‌آموز را در ٤ هزار و ۲۱۱ آموزشگاە و ۱٥ هزار و ٥۹٨ کلاس درس تحت پوشش قرار دادە است.

هاشم ناظمی جلال گفت: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان شهری ۲٥۲ هزار و ٤۳٤ نفر با ۷۷ درصد و تعداد دانش‌آموزان شهرستانی ۷٤ هزار و ٨۱٦ نفر حدود ۲۳ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونە کە مستحضرید بخش قابل توجهی از روستاهای استان کردستان از نظر جغرافیایی صعب‌العبور هستند اما باز با این وجود نرخ پوشش تحصیلی دورە ابتدایی ۹٨ درصد و دورە متوسطە ۹۳ درصد است؛ لذا این امر محقق نمیشد مگر با تلاش شبانەروزی فرهنگیان استان کردستان.

 ناظمی جلال از تلاش معلمین در دوران کرونا تقدیر کرد و افزود: با بازگشایی مدارس در تاریخ ۱٤ فروردین شاهد استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و حضور پررنگ فرهنگیان در مدارس استان بودیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *