احیای ۴۰۴ واحد تولیدی راکد استان تهران/معرفی ۷۳۴ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی به بانک‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۳۴ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی استان تهران تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، در عین حال از احیای ۴۰۴ واحد تولیدی راکد استان تهران خبر داد.

حشمت‌اله عسگری در گفت‌وگو با سادس، در تشریح احیای واحدهای تولیدی در سطح استان تهران و معرفی طرح‌های اقتصادی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات گفت: تاکنون ۷۳۴ طرح در بخش های مختلف اقتصادی استان با اعتباری بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰۳۵ نفر تصویب و به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با تاکید بر کند بودن روند پرداخت تسهیلات طرح‌های بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: تاکنون حدود ۲۵۴ میلیارد تومان از طرح‌های معرفی شده، انعقاد قرارداد شده که با توجه به حجم طرح‌های معرفی شده به بانک و فرصت زمانی استفاده از این تسهیلات، رقم قابل قبولی نیست. بی‌تردید هر گونه اهمال و سهل‌انگاری در این زمینه پذیرفتتی نیست و انتظار می‌رود رقم پرداختی بانک‌های عامل به متقاضیان، سرعت پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به احیای ۴۰۴ واحد راکد و غیرفعال در سال گذشته، گفت: تعداد حدود ۸۰۰ واحد تولیدی راکد دیگر در استان وجود دارد که از سال‌های گذشته غیرفعال شده و در هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در قالب جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها در راستای احیای آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌گذاری‌های اقتصادی استان در سال جاری حرکت در راستای احیای واحدهای تولیدی راکد استان، تکمیل و افزایش ظرفیت واحدهایی است که بنا به مسائل و مشکلاتی از قبیل نیاز به سرمایه در گردش و استهلاک ماشین آلات و تجهیزات از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *