دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید دارد

سادس/خراسان رضوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و معطل مانده تاکید دارد.

علی سلاجقه در حاشیه سفر به شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شهرستان قوچان با ظرفیت‌های زیرساختی بسیار عالی است و از جنبه تولید می‌تواند در تراز بالای کشور باشد و با توجه به منابع آب و زمین‌های حاصل‌خیز که این شهرستان دارد، حتما یکی از قطب‌های کشاورزی و دام‌پروری می‌تواند باشد. امیدواریم با توجه به مصوبات سفر و اعتباراتی که در اختیار قرار می‌گیرد، موضوع صنایع جانبی و مخصوصا صنایع فرآوری به نحو مطلوب ایجاد شود.

وی افزود: متأسفانه آنچه درون شهر می‌بینیم، حکایت از داشته‌ها ندارد و آنچه من یافتم مردم شهرستان و حتی درون شهر قوچان علی‌رغم علاقه‌ای که به نظام و دولت دارند خدمات مناسبی دریافت نکردند و این موضوع در گوشه گوشه شهر مشهود است که امیدواریم این سفر بسیاری از این مسائل را تحت پوشش قرار دهد.

سلاجقه با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: موضوع مجموعه فرهنگی که در ورودی شهر واقع است و چند سال است معطل‌ مانده، حتما مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران دلسوز و بومی در این شهر حضور دارند که آماده‌اند سرمایه خود را در این شهر هزینه کنند و همه مجوزها را در اختیار دارند ولی متأسفانه کم‌لطفی بانک‌ها شامل حال آن‌ها شده و پروژه‌هایی که تقریبا در حال بهره‌برداری است و سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط اشخاص انجام‌ شده، با کم‌مهری باعث شده پروژه‌ها خاک بخورند که رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به این مسائل خواهد کرد.

نماینده رئیس‌جمهور در سفر استانی هیات دولت به شهرستان قوچان ادامه داد: در موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قوچان زمین بسیار مناسبی برای ساخت آن در اختیار قرار گرفته اما برای اینکه این تصفیه‌خانه شهرستان قوچان را تحت پوشش قرار دهد، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با اعلام در شورای اداری استان امیدواریم وزارت نیرو نظر ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

تخصیص ۸۰ موتور برای اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی

رئیس سازمان محیط‌ زیست با اشاره به اعتبارات اندک این سازمان از بدو تولد گفت: خوشبختانه دولت با اینکه شعارهای محیط‌ زیستی نداد اما به مسائل محیط‌ زیستی خیلی خوب وارد شد و خوشبختانه حدود ۸۰ دستگاه موتورسیکلت برای استان تخصیص داده‌ شده که حتما سهم شهرستان قوچان داده می‌شود.

وی افزود: در حوزه تهیه وسیله نقلیه برای سال ۱۴۰۱ اعتبار خیلی مناسبی تخصیص داده شده که امیدواریم خودروهای مناسب برای تمام پاسگاه‌ها به نحو مطلوب خریداری شود. همچنین در مباحث نیروی انسانی با مذاکراتی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داریم، امیدواریم تا با فراخوان جذب نیرو بتوانیم تا حدودی مشکل کمبود محیط‌بان را حل کنیم.

پتروشیمی میانکاله مجوزی از سازمان محیط‌ زیست نگرفته است

سلاجقه شرط تبدیل مناطق حفاظت‌ شده شهرستان قوچان به پارک‌های ملی را قرارگیری در دستور کار استان دانست و افزود: اگر نیازی احساس شود، حتما انجام خواهد شد اما سعی می‌کنیم حضور مردم و جوامع محلی را در موضوع حفاظت به نحو مطلوب داشته باشیم تا هم در بحث معیشت کمک کنیم و هم در بحث حفاظت بتوانیم از ظرفیت‌های محلی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت ساخت پتروشیمی میانکاله و نارضایتی فعالان محیط‌زیست برای تسریع یافتن روند ساخت این مجتمع گفت: پتروشیمی میانکاله هنوز مجوزی از سازمان محیط‌ زیست نگرفته است.

ظهر امروز علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست در راستای سفر هیات دولت به خراسان رضوی برای سفری چند ساعته وارد شهرستان قوچان شد و در بدو ورود در گلزار شهدای شهر جدید آلماجق به شهدای این شهر ادای احترام کرد. شهر جدید آلماجق از توابع بخش تازه تأسیس آبکوه است که در جدیدترین تقسیمات کشوری از بخش مرکزی شهرستان قوچان منفک و مستقل شد.

 سلاجقه در ادامه دیدار از شهر آلماجق با مردم و یک مادر شهید به گفت‌وگو پرداخت.

حضور در جمع علاقه‌مندان کشتی با چوخه گود آلماجق از دیگر برنامه‌های سلاجقه در این سفر بود. وی درباره موضوع تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل گود کشتی شهر قوچان قول مساعد داد.

از دیگر برنامه‌های این سفر چند ساعته رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از شهرستان قوچان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شهرستان همچون تصفیه‌خانه فاضلاب و مجتمع فرهنگی بود. مجتمع فرهنگی شهر قوچان با قرارگیری در ورودی شهر از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است اما سال‌هاست با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی به‌ صورت نیمه‌کاره رها شده است. سلاجقه از رایزنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای لزوم تکمیل این پروژه فرهنگی تأکید کرد.

وی سپس با حضور در منازل چند خانواده شهید به شنیدن مشکلات آن‌ها پرداخت و دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها صادر شد. حضور در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان پایان‌بخش این سفر چندساعته بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *