افزایش ۵۵ درصدی ماموریت‌های امدادونجات در کشور/ امدادرسانی به ۳۰۰۰ نفر در طرح نوروزی

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به نزدیک به ۳۰۰۰ نفر از زمان آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تاکنون خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با سادس درباره عملکرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی اظهارکرد:‌ از زمان شروع اجرای این طرح در ۲۵ اسفند ماه تا صبح روز ۲۹ اسفند، در مجموع  ۴۶۳ مورد ماموریت امداد و نجات از سوی امدادگران و عوامل جمعیت هلال احمر انجام شده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ٢٦٤ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، گفت: در حوزه حوادث ترافیکی نیز ماموریت‌های انجام شده رشدی ٢٤ درصدی داشته است. در حوزه کوهستان نیز امدادگران ۲۱ عملیات انجام دادند که افزایشی ۷۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.  

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوزه حوادث جوی نیز امدادگران ۴۱ ماموریت داشتند که نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۰ برابری را نشان می‌دهد.  

ولیپور با بیان اینکه در مجموع از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروزی به 2946 تن امدادرسانی شده است، گفت: از این تعداد ۳۴۶ نفر به مناطق امن منتقل و ۱۹۸ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند همچنین ۶۲۱ تن نیز خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.  

وی درباره اسکان اضطراری نیز اظهارکرد:‌ 1631 تن از متاثران از حوادث اسکان اضطراری داده شده‌اند همچنین امدادگران ۵۸ مورد عملیات فنی انجام داده‌اند. ۸۷۸ نفر نیز به مراکز و پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات مختلفی را دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران ۶۰ مصدوم حوادث ترافیکی را رها سازی کرده‌اند، گفت: این عملیات‌ دارای پیچیدگی‌ها خاصی است و نجات یافتگان آن در واقع از مرگ حتمی نجات داده شده‌اند.  

وی درباره زلزله‌های رخ داده در کشور نیز خاطرنشان کرد: شش مورد زلزله بیش از چهار ریشتر در کشور رخ داد که بزرگترین آن شش ریشتر بود که هرمزگان را لرزاند. در این زلزله‌ها امدادگران در آماده‌باش کامل بودند و خوشبختانه زلزله خسارت جانی نداشت.  

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *