رشید: مشکلات مالی گربه سیاه بوکس ایران است

سرمربی تیم ملی جوانان حل مسائل مالی را اصلی‌ترین عامل در رشد ورزش بوکس اعلام کرد.

امید رشید در گفت و گو با سادس، با اشاره به اینکه مسابقه‌های بین‌المللی آذربایجان بخاطر حضور کشورهای قزاقستان، آذربایجان و روسیه سطح بسیار بالایی داشت، تأکید کرد: تیم ملی جوانان بوکس از نظر مالی و امکانات قابل مقایسه با این کشورها نیست. کسب این مدال‌ها را نیز با امکانات موجود باید موفقیت خوبی دانست.

مربی تیم ملی بوکس جوانان در مورد عملکرد تیم ملی در بازی‌های آذربایجان نیز ادامه داد: جا دارد از تمامی عوامل مثل آقای رضا مهدی‌پور و مرتضی سپهوند و سرپرست تیم آقای نهروردی تشکر کنم که برای کسب این مدال‌ها و عملکرد خوب تیم تلاش‌های بسیار زیادی را انجام دادند.

او همچنین در مورد مشکلات تیم‌های پایه بوکس و بطور کلی ورزش بوکس ایران اظهار کرد: با شرایط مالی و امکانات موجود نمی‌توان به کشورهای قزاقستان و آذربایجان رسید. در حال حاضر نیز اگر در مقابل این کشورها به پیروزی می‌رسیدیم منتقدان از پایین بودن سطح این مسابقه‌ها صحبت می‌کردند در صورتی که کشوری مثل آذربایجان در رنکینگ جهانی بوکس رتبه پنجم جهان را دارد.

رشید در ادامه برای بهتر شدن شرایط بوکس پایه و انتقال جوانان به رده‌ بزرگسالان نیز افزود: باید به مسائل موجود و برخی ورزشکاران که شرایط مالی خوبی ندارند، رسیدگی شود تا از بوکس دست نکشند. البته تا اینجا هم تمامی عوامل ورزش بوکس با عشقی که به بوکس داشته‌اند آن را رها نکرده‌اند. فدراسیون از نظر مالی شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل نمی‌توان انتظاری داشت.

مربی تیم ملی جوانان بوکس درباره شرایط بوکس پایه و استعداد یابی‌ها در این رده نیز افزود: با شرایط مالی بدی که فدراسیون دارد، باز هم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. ولی باید این را بدانیم که اگر به ورزش بوکس توجه نشود به دلیل مشکلات مالی حتی اعزام به اردوهای این چنینی هم مقدور نخواهد بود.

امید رشید در پایان با بیان اینکه همه مسائل از پایه و ریشه باید حل شود، تأکید کرد: تمامی مشکلات اگر بصورت ریشه‌ای حل شود به سرانجام خواهد رسید. برای مثال بوکس ما لیگ ندارد و اگر بصورت ریشه‌ای به آن نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که به دلیل دیده نشدن این ورزش هیچ اسپانسری وجود ندارد تا بتوانیم لیگ بوکس را در کشور برگزار کنیم.

انتهای پیام

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *