اسبقیان: امیدوارم ژیمناستیک از بلاتکلیفی رها شود

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: باتوجه به دستوری که وزیر ورزش و جوانان داده و نظرش این است که انتخابات امسال برگزار شود و سال آینده هیچ سرپرستی در فدراسیون‎ها نداشته باشیم، امیدواریم تا پیش از پایان سال این انتخابات انجام شود و ژیمناستیک از بلاتکلیفی رهایی یابد.

شروین اسبقیان در گفتوگو با سادس، اظهار کرد: ‌سیاست‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، توسعه ورزشهای پایه و پرمدال و توجه ویژه به این رشتههاست.

او با بیان این‌که ستاد ورزشهای پایه و پر مدال در وزارتخانه تشکیل شده است، افزود:‌ جلسات مرتبی در این خصوص زیر نظر آقای سجادی برگزار میشود و خود وزیر نیز به خوبی اشاره کرد که “وقت آن رسیده است که در ورزشهای پایه و پر مدال، در مسابقات مهم مدال کسب کنیم.”

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: ‌در همین راستا، فدراسیون ژیمناستیک باید توجه ویژهای را معطوف به استانها کند. استان خوزستان نیز یکی از استانهای فعال در زمینه ژیمناستیک است که قطعا با توجهی که مدیرکل ورزش و جوانان این استان دارد و با سالن اختصاصیای که در اختیار هیات ژیمناستیک گذاشته است، روزهای خوبی در انتظار ژیمناستیک استان خوزستان خواهد بود.

وی گفت: فدراسیون نیز در زمینه آموزش مربیان و برنامهریزی و ساماندهی کلاسهای آموزشی میتواند کمک حال هیات استان خوزستان باشد.

اسبقیان از اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان در یکی از ردههای سنی در راستای انگیزه دادن به مجموعه ژیمناستیک استان خبر داد و عنوان کرد:‌ جهت این موضوع با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رییس جدید هیات صحبت‌هایی را انجام خواهم داد و مسابقه‌ خوبی را در جهت ایجاد انگیزه و توسعه این رشته پایه و پرمدال در استان برگزار میکنیم.

او با اشاره به برنامههای فدراسیون ژیمناستیک نیز بیان کرد: با حمایت‌های خوب وزارت ورزش و جوانان، تمام مسابقاتی را که در دوره نیمهتعطیل فدراسیون برگزار نشده بود،‌ در شش ماه گذشته برگزار کردیم. هم‌چنین شخص آقای وزیر دستور ویژه‌ای را به بنده جهت بررسی یک مدرس پیشرفته و بینالمللی داده است تا شرایطی را فراهم آوریم تا تمام مربیان کشور در یک دوره آموزشی زیر نظر این مدرس پیشرفته و بینالمللی شرکت کنند.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک افزود: ‌قطعا با بررسی‌هایی که انجام خواهیم داد و مصوبه‌ای که از جانب هیات رییسه و شورای برونمرزی خواهیم گرفت، ‌یک استاد بینالمللی و یکی از بهترین مدرسان ژیمناستیک دنیا را به ایران خواهیم آورد تا تمام مربیان کشور زیر نظر این مدرس در یک کارگاه آموزشی گرد هم آیند.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین دورهای به طور حتم در به‎روز کردن اطلاعات مربیان تاثیر عمدهای خواهد داشت.

اسبقیان خاطرنشان‌کرد: ‌تهیه تجهیزات استاندارد نیز موضوع دیگری است که با دستور آقای دکتر سجادی پیگیر آن هستیم که به یاری خدا بتوانیم با خریداری این تجهیزات، آن ها را در اختیار استانهای فعال نیز قرار دهیم.

او درباره مسابقاتی که قرار است در سطح کشور انجام شود نیز عنوان کرد: ‌بنا داریم لیگ باشگاه‌های کشور را در رشته هنری و در رده‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار کنیم، ضمن این که در همین رشته قرار است یک مسابقه جایزه بزرگ ترتیب دهیم. هم‌چنین در رشته ترامپلین قرار است در فراخوانی، مسابقه قهرمانی کشور را در استان البرز برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در خصوص این که تکلیف ریاست این فدراسیون چه زمانی مشخص میشود؟ نیز توضیح داد: طی نامهای که کمیته ملی المپیک نوشت،‌ بنا بود انتخابات مجمع فدراسیون ۱۲ مهرماه سال جاری برگزار شود اما با نامه ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک و هماهنگی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، این انتخابات انجام نشد.

وی افزود: ‌IOC در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها، مواردی را درخواست کرده است که ما نیز اساسنامه را به فدراسیون بینالمللی ارسال کردیم و به محض این که این اساسنامه در آن جا بررسی شد و نظرشان را اعلام کردند،‌ انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

اسبقیان با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون منوط به مجوز وزارت ورزش و جوانان است، گفت: وزارت ورزش متولی برگزاری انتخابات است و بر آن نظارت میکند و هر زمان که این وزارتخانه اعلام کند، ما ملزم هستیم که انتخابات را برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات تا پایان سال انجام میشود؟ عنوان کرد:‌ باتوجه به دستوری که وزیر ورزش داده و نظرش این است که انتخابات امسال برگزار شود و سال آینده هیچ سرپرستی در فدراسیونها نداشته باشیم، امیدواریم تا پیش از پایان سال این انتخابات انجام شود و ژیمناستیک از بلاتکلیفی رهایی یابد.

به گزارش سادس، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در پایان مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا برای ریاست فدراسیون نامزد خواهد شد، ‌پاسخ منفی داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *