عظیم خودرو سرمایه ملی/حقوق کارگران از اموال عظیمی پرداخت می‌شود

سادس/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران از اموال عظیمی پرداخت می‌شود.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با سادس در رابطه با حقوق معوق کارگران عظیم خودرو و با اشاره تجمع روز گذشته در نماز جمعه، اظهار کرد: روز گذشته تعدادی از کارگران عظیم خودرو در نماز جمعه شهرستان اعتراض خود را به حقوق معوقه علنی کردند.

وی تصریح کرد: همچنان که می‌دانید قصد ما از پیگیری مشکلات خودروسازی اولاً پرداخت معوقه کارگران است و دوم اینکه راه‌اندازی مجدد کارخانه و برگشت به خط تولید بوده چراکه که یک سرمایه ملی است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه مالکیت کارخانه مال چه کسانی باشد سرمایه ملی و مالی مردمی است و باید حفظ شود.

مقصودی اضافه کرد: جلسات، نامه‌ها، نشست‌های مکرر در این راستا برگزار شده چیزی که در اولویت بوده پرداخت حقوق معوق کارگران است که حدود یکسال است که حقوق نگرفته‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن سال جدید و نیازهای که همه ما می‌دانیم در اسفندماه پیگیری این مسئله برای ما شدت گرفت و هرروز شده و حتی روزی چند بار هم پیگیری شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: لیست کارگران کارخانه که حقوق نگرفته‌اند برای مسئولین فرستاده شد که از این‌ها را از اموال بلوکه شده عظیمی آزاد کنند تا به‌حساب کارگران بریزند.

مقصودی عنوان کرد: این اموال بلوکه شده برای عظیمی یا هرکس دیگری سود ارزش‌افزوده دارد و نفع و سود آن برای کارخانه‌دار است اینجا کسی که ضرر می‌کند کارگر است بنابراین کارگران شب عید است و حقوق آن‌ها باید ارسال شود.

وی اظهار کرد: این را قبول کردند و خواستند که ارسال کنند لیست تهیه و ارسال شده منتهی یک اشکال در لیست وجود داشت و آن این بود که افرادی در این لیست افرادی بودند که نباید می‌بودند دوباره لیست برای اصلاحیه برگشت و از مدیرعامل کارخانه خواسته شد که هرچه زودتر اصلاح و ارسال کند تا با هماهنگی قوه قضاییه و دادستان این لیست پرداخت شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تصریح کرد: قول داده شده که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و از اموال عظیمی آزاد و به‌حساب کارگران پرداخت می شو.

مقصودی خاطرنشان کرد: ما حامی کارگران هستیم و امیدواریم تمام مشکلات حل شود هم حقوق کارگران پرداخت و کارخانه مجدد به خط تولید برگردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *