مربی ‌تیم ملی جودو چقدر حقوق می خواهد؟

[ad_1]

به گزارش سادس:

رئیس فدراسیون جودو و کوراش گفت: مربی یونانی مدنظر برای تیم ملی حقوق ماهانه ۸ هزار یورو را درخواست کرده بود.

به گزارش مشرق، محمد درخشان دقایقی پیش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به جایگاه قبلی خود در آسیا و جهان باز گردیم نیازمند یک برنامه‌ریزی بنیادی در بحث استعدادیابی و پرورش استعدادها هستیم. برای این کار در گام نخست استان‌های شاخص استعدادیاب را شناسایی کردیم. استان‌هایی که قدمت‌دار، دارای قهرمان جودو، نخبه‌پرور و غیره بودند شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه کمک‌ها شامل، بودجه، لباس، تاتامی و غیره بوده است خاطرنشان کرد: برترین‌ها توسط گروه استعدادیاب شناسایی می‌شوند و از میان آنها برگزیدگان برتر به تیم ملی راه می‌یابند.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش گفت: 6 استان هدف شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، البرز، ایلام و لرستان هستند و توان برخی استانها بیش از حد تصور بود و یکی از پایگاه‌های استارت خورده در چناران بوده است.

درخشان تأکید کرد: با توافق اداره کل ورزش و جوانان و هیئت جودو خراسان رضوی و همچنین آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنیم تا جودوی ایران به وضعیت سابق خود و حتی بهتر از آن برگردد.

وی ادامه داد: مدت 3 ماه است که دوره جدید مدیریتی در این فدراسیون آغاز شده ‌و از ابتدای این دوره سفرهای استانی را داشته‌ایم که 2 نوبت آن به مشهد بوده است.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش در ارتباط با برنامه‌های فدراسیون جودو و کوراش کشور در بحث المپیک گفت: جودو در المپیک یونان با سهمیه کامل حاضر بود و آرش میراسماعیلی و عباس میران موفق به کسب مدال طلا شدند و در المپیک ژاپن نیز تیم ملی جودوی ایران مقام سوم را کسب کرد و در المپیک برزیل هم حاضر بودیم اما نتایج قابل قبولی کسب نکردیم.

درخشان بیان کرد: جودوی ایران همگام با جودوی روز دنیا پیش نرفت و تغییرات جدید پس از المپیک رصد نشد تا روی آن کار شود و همین مهم عامل اصلی عقب‌افتادگی ایران بود و مشکل دیگر نیز اداره فدراسیون جودو و کوراش کشور با سرپرستی بود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای در این رشته دارد، بیان کرد: خراسان رضوی در سال 94 قهرمان کشور در تمامی رده‌های سنی شد و این استان در سال جاری افتخارات خوبی کسب کرده و جای نماینده بانوان خراسان رضوی در لیگ برتر خالی است و امیدواریم که با اقدامات مسئولان استانی این جای خالی پر شود.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش تصریح کرد: حمایت از قهرمانان ملی، آسیایی و جهانی در دو سطح استانی و ملی انجام می‌دهیم و هیئت جودو خراسان رضوی پس از تهران در جایگاه دوم کشور است و فدراسیون همکاری‌های مشترکی با هیئت‌های استانی دارد و انتظار دارد تا هیئت‌های استانی کارهای خواسته شده به درستی انجام دهند.

درخشان در اترباط با آخرین وضعیت حضور مربی یونانی در تیم ملی جودو آقایان بیان کرد: در ارتباط با مربی یونانی خواسته ما قرارداد اولیه 6 ماهه بود و وی 4 ساله خواست و مذاکره با ایلیا دیس یونانی با این شرایط بی‌نتیجه است و اگر نشد روی گزینه‌های دیگر کار می‌کنیم و همزمان نیز روی گزینه‌های آذربایجانی، ازبکستانی، روسی و چینی هم کار کردیم اما اولویت نخستمان مربی یونانی است.

وی با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی فعال است، گفت: در قیمت مردان سرمربی ایرانی در رأس کار است و مربیان خارجی به عنوان کمک مربی همکاری خواهند کرد و معتقدیم که مربیان حرفه‌ای دنیا کار غیرحرفه‌ای نمی‌کنند و حقوقشان را می‌گیرند و کار خواسته شده را به نحواحسن انجام می‌دهند و مربیان خارجی کم‌ حاشیه‌تر از مربیان ایرانی هستند.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش گفت: خبر مشکلات مالی در فدراسیون جودو و کوراش تکذیب می‌کنم و حقوق مربیان، برگزاری اردو و توزیع 300 دست لباس که بدون بودجه محقق نمی‌شود و وزارت ورزش و جوانان هم حمایت خوبی از این فدراسیون داشته است و پول‌ها به جای هزینه در حاشیه در متن کار هزینه می‌شوند.

درخشان ادامه داد: اسپانسر مالی در بخش‌های مختلف ائم از تیم ملی، لباس ورزشکاران و غیره خوب بوده است و وارد سامانه 3090 هم شده‌ایم تا همچون تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از حمایت مردمی در سطح ملی برخوردار باشیم.

وی ادامه داد: درآمدزایی یکی از دغدغه‌ها است و اگر بودجه موجود به خوبی تزریق شود با مشکلی مواجه نخواهیم بود و مربی یونانی مدنظر هم حقوق ماهانه 8 هزار یورو را درخواست کرده بود و پیشنهاد ما 7 هزار یورو بود و عدم همکاری تا این لحظه به دلیل مسائل مالی نبوده است و فقط مسئله مالیات بود که ما کوتاه آمدیم.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش بیان کرد: برای تیم ملی بانوان باید یک مربی خارجی در رأس کار باشد و در این رابطه با یک مربی ترکمنستانی و دو مربی ازبکستانی صحبت کرده‌ایم که البته به نتیجه‌ای رسیده‌ایم.

درخشان افزود: مسئولان فدراسیون نباید هر حرفی بزنند و فدراسیون در بحث خبر واحد اطلاع‌رسانی دارد و از اعلام حرف‌های پراکنده و حاشیه‌ساز جلوگیری کنیم و شکایت زارعیان را از طریق قوه قضائیه داشتیم و وی قبلاً عضو تیم ملی بوده اما کاپیتان تیم ملی نبوده ‌که اعلام کرده کاپیتان تیم ملی ممنوع‌المصاحبه شده ‌و ما از وی شکایت نداشته‌ایم و او اکنون عضو تیم ملی نیست و فدراسیون با هیچکس مشکل ندارد و اجازه ایجاد مشکل هم به هیچکس نمی‌دهد.

وی گفت: نزدیک‌ترین بازی پیش رو مسابقات قهرمانی در آسیا در هنگ‌کنگ بود که میزبان اعلام عدم آمادگی داشته ‌اما جودو رویدادهای زیادی دارد و فعالیت‌هایش متوقف نمی‌ود.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش ادامه داد: برای المپیک 2020 به دنبال رشد کمی و کیفی هستیم و تلاشمان کسب سهمیه کامل در دو بخش مردان و زنان است و کسب مدال هم کار سختی نیست و با توان ورزشکاران ایرانی این مهم دور از دسترس نیست و اگر نتوانیم مدال بگیریم عمر خودمان را تلف کرده‌ایم و نباید کم‌کاری‌های خود در چیزهایی سر بریدن توسط داور، مافیای پشت پرده و غیره اعلام کنیم و 4 سال برای اینکه استعداد را به مدال برسانیم زمان کمی نیست.

درخشان گفت: پیش‌بینی شده که اردوهای تیم ملی فقط در تهران نباشد و در سطح استان‌ها برگزار شود و میزبان این اردوها در خراسان رضوی مشهد و چناران هستند.

وی بیان کرد: سلطانی‌فر شناخت خوبی از ورزش قهرمانی دارد که یکی از آنها جودو است و در ورزش قهرمانی اخلاق حرف اول و آخر را می‌زند و چهارچشمی در موارد نظارتی مانند دوپینگ هوشیار هستیم و اجازه آلوده شدن این ورزش به مواد نیروزا را و تست‌های دوپینگ از ابتدای ورود ورزشکار به تمرین تا زمان مسابقه در چند نوبت گرفته می‌شود.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *