«شاد» به روستای خیرات گرگان رسید/ جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستا

سادس/گلستان با پیگیری دادستانی مرکز گلستان زیرساخت های شبکه اینترنت در روستای خیرات برای دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد راه‌اندازی شده و از بازماندن از تحصیل دانش آموزان این روستا جلوگیری شد.

محمود اسپانلو در گفتگو با خبرنگار سادس گفت: اهالی روستای خیرات گرگان ۱۰ روز گذشته با مراجعه به دادستانی، مشکل نبود زیرساخت های دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان این روستا را مطرح کردند و از دستگاه قضایی برای حل این مشکل کمک خواستند.

وی افزود:  در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه طی مکاتبه ای به مخابرات منطقه گلستان ۱۰ روز فرصت دادیم  تا برای رفع مشکل پوشش اینترنت این روستا اقدام کند که پس از گذشت مهلت تعیین شده امروز مخابرات استان اعلام کرد شبکه اینترنت این روستا به صورت اضطراری، راه اندازی شده است.

دادستان مرکز استان گلستان تامین امکانات لازم برای برخورداری از آموزش را جزو حقوق اساسی و اولیه مردم دانست و تصریح کرد: مسئولان مربوطه مکلفند امکانات مورد نیاز برای آموزش کودکان را تامین کنند، خوشبختانه با پیگیری های انجام شده برقراری اینترنت در روستای خیرات گرگان انجام شد و از این پس دانش آموزان این روستا از طریق شبکه شاد در کلاس های غیرحضوری شرکت می کنند و از  تحصیل و آموزش باز نمی مانند.

اسپانلو با بیان اینکه مشکل دسترسی به اینترنت در روزهایی که به علت کرونا آموزش غیرحضوری در دستور کار قرار دارد سبب بازماندن کودکان از تحصیل می شود، یادآور شد: چند هفته گذشته هم با ورود  دادستان مرکز استان، مشکل 15 ساله برق مدرسه روستای توحید 2 گنبدکاووس برطرف شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *