خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

ابتلای ۵۰ نماینده مجلس به کرونا/ اصلاح طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان/ موافقت مجلس با کلیات لایحه قطعی کردن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک/تجدید بیعت نمایندگان مجلس با آرمان های امام (ره) و… از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی و گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه  ورزش در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در آغاز این جلسه، سید محسن دهنوی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا جلسات علنی سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی برگزار نشد و جلسات علنی هفته جاری نیز با کاهش زمان جلسه، از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۰:۳۰  به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار  می شود.

همچنین با توجه به شیوع سویه امیکرون کرونا در کشور و به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، نحوه چینش و حضور نمایندگان در صحن علنی تغییر کرد و نمایندگان در دو بخش پایین (جایگاه نمایندگان) و بالا (جایگاه تماشاگران) حضور پیدا کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

محمدباقر قالیباف  در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت سالگرد بازگشت شکوهمند امام (ره) به ایران عزیز و دهه مبارک فجر، گفت: تجدید بیعت ما با امام خمینی (ره) تجدید عهد با انقلاب اسلامی و با مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست. رمز کارآمدی ما این است که در فهم، تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیانیگذار انقلاب کار کنیم.

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان ضمن بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی(اعاده از شورای نگهبان) و گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش (اعاده از شورای نگهبان) به منظور تامین نظر شورای نگهبان این دو طرح را مورد اصلاح قرار دادند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

جهت رفع ایرادات شورای نگهبان، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان پس از بررسی های لازم از سوی نمایندگان اصلاح شد.

همچنین مجلس گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک را بررسی کرده و در نهایت با ۱۴۷ رای کلیات این لایحه را به تصویب رساند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

در مصوبه ای دیگر از سوی نمایندگان مجلس و با تصویب جزییات لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک، وضعیت ۴۰۰ میلیون تومان مندرج در بودجه سال ۱۳۶۱  تعیین تکلیف شد.

طبق این مصوبه، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه‌های ناشی از جنگ تحمیلی‌ قانون بودجه سال ۱۳۶۱ کل کشور را که برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک در اختیار وزارتخانه یاد شده قرار گرفته بود، به هزینه قطعی منظور کند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

در بخشی از جلسه علنی امروز،‌ مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان  با تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی گفت که ایشان عمر خود را در مسیر اعتلای احکام نورانی دین و فقه جعفری گذراند. ایشان سالیان متمادی در تربیت شاگردان و تحقیق و تالیف صرف کرد و بیش از ۱۲۰ اثر به عنوان کتاب و مقاله از ایشان به جای مانده است.

همچنین حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر شهادت مامور خدوم نیروی انتظامی به دست فردی شرور را تسلیت گفت و بیان کرد: مجلس باید با تسریع در اصلاح قانون، دست نیروی انتظامی را در برخورد با اشرار باز بگذارد. باید اقتدار نظام اسلامی و نیروی انتظامی حفظ شود.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ بهمن

در پایان این جلسه محمدباقر قالیباف از حضور نمایندگان مجلس با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برای تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بعد از جلسه علنی امروز خبر داد و گفت:‌ مجلس فردا جلسه علنی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *