ضرورت اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی

سادس/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و احداث دیواره‌های ساحلی و حفاظتی ضروری است.

سید حمیدرضا کاظمی در خصوص بارندگی‌ها اخیر و ضرورت احداث سدها در شهرستان پلدختر، در گفت‌وگو با سادس بیان کرد: در دولت گذشته و فعلی و سفر اخیر دولت به لرستان تاکید بر این داشتیم که مهار سیلاب در داخل شهرستان پلدختر و لایروبی رودخانه و اتمام پروژه دیواره‌های حفاظتی شهرهای معمولان و پلدختر از جمله اولویت‌های این شهرستان است.

وی اضافه کرد: چنانچه برای موارد فوق تدابیری اندیشیده نشود یقینا در بارندگی‌های اواخر زمستان و اوایل بهار مجددا روستاهای شهرستان پلدختر و معمولان با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلایل مختلفی آنگونه که انتظار می‌رفت به این مساله توجهی نشد، گفت: اخیرا سوالی از وزیر نیرو داشتیم و اصرار داریم که به مجلس بیاید و تحت فشار قرار دهیم که در سیل ۹۸، ۱۶ هزار  میلیارد تومان خسارت به لرستان وارد شد که بیش از نیمی از این خسارت به پلدختر وارد شده است.

کاظمی افزود: علت ایجاد این خسارات هم به عدم کنترل سیلاب و اجرای سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی بوده است که مشکلات را برای پلدختر ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت نیرو بخواهد ۱۶ هزار میلیارد خسارتی که بیان شد را برای مهار سیلاب در داخل شهرستان پلدختر و لایروبی رودخانه و اتمام پروژه دیواره‌های حفاظتی شهرهای معمولان و پلدختر هزینه کند یقینا به همان اندازه سیل و بارندگی رخ دهد هیچ خسارتی به دنبال نخواهد آمد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید پیشگیری کنیم و اعتباری را که برای کنترل سیلاب و تقویت زمین‌های کشاورزی، تقویت آب‌های زیرزمینی و مشروب کردن اراضی صرف شود ارزشش بیش از این است که مجددا خسارت به منطقه وارد شود و بخواهیم به مردم هزینه خسارت را پرداخت کنیم.

کاظمی بیان کرد: در حال حاضر چنانچه سدهای چول‌هول، بن‌لار و زال و لایروبی رودخانه و دیواره‌های ساحلی و حفاظتی به انجام برسد دیگر نیاز نیست دلهره داشته باشیم و هر دو سه سال یکبار خسارتی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *