نگاه تحولی نیازمند اراده قوی، مدیریت جهادی و همت دانشگاهیان جوان است

سادس/زنجان معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، گفت: نگاه تحولی که مدنظر دولت بوده، نیازمند اراده قوی، مدیریت جهادی و همت دانشگاهیان جوان است تا تحولی جدی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اتفاق بیفتد.

عباس شیراوژن عصر امروز (۲۹ آذرماه) در آیین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان علمی دانشگاه تهران، فروردین سال آینده آغاز قرن پانزدهم است، اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و همه آنچه که در این سال‌ها و دهه‌های گذشته در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گذشته، باید آن را متناسب با گام اول انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه شرایط و مقتضیات نگاه تحولی که مدنظر دولت بوده، آماده است اما نیازمند اراده قوی، مدیریت جهادی و همت دانشگاهیان جوان بوده تا تحولی جدی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اتفاق بیفتد، افزود: این نگاه باید با یک برنامه‌ریزی راهبردی جامع مبتنی بر نظرات نخبگان، کارشناسان و صاحب‌نظران با اهداف و چشم‌اندازی که آرمان‌گرایانه و واقع‌بینانه باشد، تدوین شده و سیاست‌ کلی سلامت، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور مبنای این برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه چشم‌انداز دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان می‌تواند این باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری «بیماران و همراهان رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند»، بنابراین باید در این مسیر گام برداشت، تصریح کرد: دانشجویان باید کم‌ترین دغدغه را داشته و به دنبال کسب علم، فرهنگ و بصیرت، اخلاق و معنویت باشند. از طرفی اساتید نیز باید به دنبال پژوهش‌های کاربردی و تولید علم سودمند باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه فرهنگی همه عناصر دانشگاهی از مدیران، اساتید و کارکنان باید توجه داشته باشند مجموعه رفتارها، گفتارها و پوشش در تعاملاتی که با دانشجویان برقرار می‌کنند، در شکل‌گیری فرهنگ دانشگاه و دانشجو اثر می‌گذارد.

شیراوژن اظهار کرد: بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی نقش مهمی در ترویج فضایل اخلاقی و معنوی دانشجویان و نیز اساتید داشته و می‌تواند عطر ایمان و معنویت را در میان مردم، بیماران و همراهان پخش کرده و از نشاط و امید ایجاد شده از معنویت، پلی برای اثربخشی بیشتر بسازند.

وی، مسئله رشد جمعیت و فرزندآوری را یکی از دغدغه‌های همه دوست‌داران ایران و تمدن ایرانی دانست و افزود: اگر در این خصوص تعجیل نکنیم، معضل جدی تمدنی و تاریخ تمدنی برای ملت ایران رخ خواهد داد و آن زمان دیگر وقت پیشگیری و علاج واقعه در زمان بحرانی نیست، به همین خاطر معتقدیم شبکه بهداشت و معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، نقش مهمی در این مسیر دارند.

این مسئول ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: از مسئولان استان  زنجان انتظار داریم سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان را به صورت ویژه‌تر از گذشته کمک کنند تا سرمایه‌گذاری و اهتمام به بخش سلامت و درمان به خصوص تقویت شبکه بهداشت محقق شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *