انتقاد موسوی‌لارگانی از افزایش بودجه شرکت‌های دولتی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ دولت ۱۲۵ شرکت را زیان ده اعلام کرده اما باز هم در بودجه سال آینده ۳۰ درصد به بودجه شرکت‌های دولتی اضافه شده است.

به گزارش سادس، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ و عملکرد شش ماهه سال جاری و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی اظهار کرد: بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده، حال این‌که طبق اعلام دولت ۱۲۵ شرکت دولتی در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ زیان‌ده بودند. در این شرایط متاسفانه هر سال بیشترین تسهیلات را شرکت‌های دولتی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: از بین ۳۷۷ شرکت دولتی ۶ شرکت هستند که برای سال آینده بیشترین تسهیلات را دریافت می‌کنند از طرف دیگر زیان بیش از ۹۶ درصد شرکت‌های دولتی متعلق به پنج شرکت است.

موسوی لارگانی همچنین گفت: علی‌رغم زیان‌ده بودن شرکت‌های دولتی باز هم در سال آینده ۳۰ درصد بودجه آنها اضافه شده تا زیان و بدهی‌شان را پرداخت کنند، چرا دولت باید این کار را صورت دهد و بودجه به شرکت‌های زیان‌ده دهد. به جای آن بخش خصوصی واقعی تقویت شود.

نماینده فلاورجان همچنین از اختصاص پیدا نکردن بودجه‌ای برای احیای زاینده‌رود انتقاد کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ بودجه‌ای برای احیای زاینده رود دیده نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *