حسینی‌کیا: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و در این شرایط همچنان تغییری در روند بودجه‌ریزی آنها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ و عملکرد شش ماهه سال جاری و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی اظهار کرد: بیش از نیمی از بودجه شرکت‌های دولتی شفاف نیست و براساس نظام بهره‌وری طراحی نمی‌شود هر سال بودجه می‌گیرند ولی شفافیتی وجود ندارد.

نماینده مردم سنقر با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: دولت در بودجه سال آینده ارز دولتی را حذف کرده که این به معنای حذف ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و نتیجه آن فشار شدید به مردم خواهد بود، مابه‌ازای آن هم یارانه جدید دولت لحاظ نکرده که این در بازار اثر می‌گذارد و مشکل به وجود می‌آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه مربوط به اشتغال تحقق پیدا نکرد و عملا اشتغالزایی صورت نگرفت، اظهار کرد: دولت بودجه سال آینده را متناسب با سال‌های گذشته به مجلس داده است حال این‌که دولت آقای روحانی تمام شده و دولت آقای رئیسی است.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی بررسی‌های زیادی انجام دادیم و گام بلندی برای اصلاح بودجه برداشته شد اما به آن توجهی صورت نگرفت که توهین به مجلس شورای اسلامی است. سازمان برنامه و بودجه کارهای کارشناسی را کنار گذاشت و اعلام کرد هرچه دولت قبل انجام داده را به عنوان لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *