رعايت اصول اخلاقي و امانتداري دو اصل بسيار مهم در فرآيند مشاوره است

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر نقش بسيار مهم مركز مشاوره و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي گفت: رعايت اصول اخلاقي و امانتداري دو اصل بسيار مهم در فرآيند مشاوره است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “علي اكبر جاويدان” در بازديد از مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان برنقش بسيار مهم مراكز مشاوره در ارتقاء سطح آگاهي‌هاي عمومي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه در زندگي روزمره معضلات و مشكلات به صورت پيچيده‌ در عرصه‌هاي مختلف زندگي بروز مي‌كند، ابراز داشت: نياز به مشورت كردن يك امر جدي تلقي شده و در اين ميان رعايت اصول اخلاقي در فرآيند مشاوره و ارزش نهادن به كرامت انساني نكته بسيار مهم و كليدي است.

اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به اينكه در روايات اسلامي به جايگاه مشاوره به عنوان هدايت و همچنين عامل دوري از خطا و اشتباه انسان معرفي شده است، افزود: عدم رعايت اصول اخلاقي موجب مي‌شود كه هدف مشاوره تامين نشده و حتي موجب ضرر و شكست مادي و معنوي افراد مي‌شود.

صداقت و امانت از اصول بسيار مهم در فرآيند مشاوره

سردار جاويدان عوامل صداقت و امانت را به عنوان اصول بسيار مهم در فرآيند مشاوره بر شمرد و اظهار داشت: از آنجايي كه هدف اصلي در مشاوره راهنمايي مراجع براي موفقيت در حل مشكلات است رعايت اصل صداقت و امانت از سوي مشاور در واقع تامين كننده اين هدف خواهد بود.

فرمانده انتظامي گلستان ايجاد مراكز مشاوره در پليس را نشان از رويكرد جامعه محور پليس دانست و گفت: مراكز مشاوره پليس در عرصه كاهش آسيب‌ها و جرايم اجتماعي و افزايش سطح امنيت رواني در جامعه گام‌هاي موثري برداشته است.

مشاوره فعال در كلانتري‌ها، زمينه ساز كاهش آسيب‌ها در جامعه

وي مشاوره فعال در حوزه كلانتري‌ها را زمينه ساز كاهش آسيب‌ها در جامعه بيان كرد و ابراز داشت: با افزايش جرم و كجروي‌هاي اجتماعي آرامش و به تبع آن احساس امنيت شهروندان از بين خواهد رفت.

فرمانده انتظامي استان گلستان برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در بين زوج‌هاي جوان و متقاضي طلاق را اقدامي شايسته و اخلاقي عنوان كرد و گفت: خدمات رايگان پليس به مراجعان در حوزه مركز مشاوره علاوه بر رضايت عمومي موجب اعتماد متقابل هر چه بيشتر پليس با مردم خواهد شد.

وي ضمن تقدير از تلاش كارشناسان مركز مشاوره در حوزه خدمات دهي به مراجعان اين مراكز خاطرنشان كرد: اين گونه فعاليت‌هاي ارزشمند بايد در نيروي انتظامي گسترش يابد تا بيش از پيش شاهد جلب مشاركت‌هاي مردمي در تامين امنيت باشيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *