خدمت در کشور و نظام ولايي نعمتي عظيم و افتخاري بزرگ است

 رئيس پليس راه راهور ناجا گفت: خدمت در کشور و نظام ولايي نعمتي عظيم و افتخاري بزرگ است.
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “محمد حسين حميدي” در آيين تکريم و معارفه رئيس پليس راه استان همدان با تقدير از تلاش هاي سرهنگ ” شاکري ” گفت: سرهنگ شاکري يکي از بهترين فرماندهان پليس راه بود که در استان همدان خدمت مي کرد و براي وي از خداوند متعال آرزوي موفقيت داريم.

وي با اشاره به کارنامه و اقدامات پليس راه استان همدان در طول پنج سال گذشته بيان داشت: از سال 85 تا سال 94 به طور مداوم شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده اي در سطح استان بوده ايم که اين توفيق يک کار بين بخشي و با تعامل و همکاري تمامي سازمان هاي دخيل در امر ترافيک محقق شده است.

سرهنگ حميدي روند کاهش تصادفات را در اين مدت ، 38 درصد بيان کرد و افزود: به تبع آن برخورد با تخلفات به ويژه تخلفات حادثه ساز در جاده هاي استان افزايش داشته است.

اين مقام مسئول بيان داشت: استان همدان به دليل داشتن وضعيت خاص راه ها و دارا بودن حجم بالاي راه هاي اصلي و افزايش تردد در راه هاي فرعي از آمار 39 درصدي واژگوني ها برخوردار است، در حالي که اين آمار در کشور 34 درصد است.

سرهنگ حميدي در ادامه با اشاره به حجم بالاي گردشگران در استان همدان افزود: ناآشنا بودن رانندگان و مسافران با راه هاي فرعي و مناطق توريستي و گردشگري استان سبب شده که بخشي از تصادفات استان در محورهاي فرعي صورت گيرد.

وي عنوان داشت: به دليل بالا بودن حجم تردد کاميون ها در محورهاي استان بيشترين حجم تصادفات را در استان ، کاميون ها به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ حميدي آمار تصادفات و راه هاي اصلي را در کشور 62 درصد و در همدان 74 درصد عنوان و تصريح کرد: 65 درصد تصادفات در 30 کيلومتري فاصله شهرها به وقوع پيوسته در حالي که اين آمار در همدان 59 درصد ولي آمار تصادفات از فاصله 30 کيلومتري به بعد در همدان 42 درصد بوده که اين آمار در کل کشور 35 درصد است.

وي با اشاره به طرح ترافيکي اربعين گفت: استان همدان به سبب شرايط ويژه و قرارگرفتن در کريدور غرب و جنوب به مرکز کشور ، همچنين شاهراه زيارتي عتبات عاليات و همچنين شرايط جوي و کوهستاني بودن اغلب محورها داراي ويژگي هاي خاص بوده و تصادفات در اين محورها مي تواند آمارهاي کشور را جابجا کند.

رئيس پليس راه راهور ناجا در خاتمه گفت: با وجود شرايط خاص راه ها در استان مي طلبد با برنامه ريزي دقيق و استفاده بهينه از تجهيزات و توان نيروي انساني به بهبود و انضباط ترافيکي و روند روبه کاهش تصادفات کمک کرد که اميدواريم “سرهنگ عزيزي” رئيس پليس راه استان همدان در ادامه راه بتواند به اين مهم نائل آيد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *