افزايش جرايم بازدارنده نيست// ارتقاء فرهنگ ترافيكي شهروندان اولويت پليس گلستان در سال جاري

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر ارتقاء فرهنگ ترافيكي گفت: افزايش جرايم در كاهش تصادفات بازدارنده نيست و بايستي فرهنگ ترافيك مردم را ارتقاء داد.

به گزارشسادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار”سيدمحمود ميرفيضي” در جلسه كميسيون تحول راهور و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامي استان گلستان، اظهارداشت:پليس راهور  علاوه بر اينکه مي تواند نقش خود را مانند يک معلم اجتماعي در بين مردم اثر گذار کند بايد الگوي صحيح را به مردم نشان دهد.

وي تاكيد كرد: انضباط بخشي و فرهنگ سازي دو رسالت مهم پليس در جامعه است.

ميرفيضي ادامه داد: انضباط بخشي يعني کاهش تخلفات، تصادفات و فرهنگ سازي يعني استفاده از ظرفيتهاي مردمي و ساير سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي براي اجراي فرهنگ صحيح ترافيک در جامعه.

فرمانده انتظامي گلستان با اشاره به اينکه آموزش فرهنگ از مهم‌ترين اقدامات موثر در پيشگيري و کاهش حوادث رانندگي است، تصريح كرد: در اين راستا کلاس‌هاي آموزشي بايد در مساجد و محلات در طول سال جهت آشنا كردن شهروندان با مقررات راهنمايي و رانندگي برگزار شود.

اين مقام انتظامي بيان داشت: با فرهنگ سازي و آموزش دقيق قوانين و مقررات راهنمايي به نونهالان و نهادينه‌كردن فرهنگ احترام به قوانين رانندگي در جامعه مي توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگيري كرد.

وي، عامل انساني را علت اصلي وقوع تصادفات رانندگي دانست و بيان داشت: سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ از جمله عوامل اصلي وقوع تصادفات مرگبار رانندگي هستند.

فرمانده انتظامي گلستان با اشاره به آمار بالاي مرگ و مير در تصادفات وسايل نقليه به‌خصوص موتورسيكلت، تصريح كرد: فرهنگ سازي از دوران كودكي تا پايان عمر ماندگار خواهد بود و براي يادگيري علوم و مسائل مختلف به اقشار جامعه بايد از اين فرصت ها استفاده كرد.

سردار ميرفيضي، فرهنگ‌سازي و آموزش صحيح قوانين راهنمايي و رانندگي از طريق رسانه ها و صداوسيما را يكي از مؤثرترين راهكارها در كاهش حوادث رانندگي دانست و تصريح كرد: چنانچه موفق به كاهش نقش نيروي انساني در بروز حوادث رانندگي شويم نقش دو عامل ديگر يعني جاده و وسيله نقليه كم رنگتر خواهد شد.

وي گفت: در حوزه راهنمايي و رانندگي بدون ترديد، کاهش تصادفات محصول تلاش جمعي است و تغييرات رفتار هاي غير صحيح زمان بر است اما با فرهنگ سازي نهادينه خواهد شد.

اين مقام انتظامي عنوان كرد: استفاده از فن‌آوري جديد و جذب بازرسان نامحسوس در کنار پليس راهور نقش بسيار موثري در کاهش تخلفات و تصادفات خواهد داشت.

سردار ميرفيضي اظهار اميدواري كرد: با نهادينه كردن فرهنگ ترافيك در بين اقشار مختلف جامعه به‌خصوص دانش‌آموزان و استفاده از توان همياران پليس شاهد ترافيكي آرام و كاهش حوادث رانندگي در سطح استان باشيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *