جام‌هایی که روی زمین ساختمان باشگاه استقلال پخش بودند + عکس

جام‌هایی که روی زمین ساختمان باشگاه استقلال پخش بودند + عکس

تعدد جام‌های باشگاه استقلال و نبود مدیریت درست روی این جام‌ها، یکی از چالش‌هایی است که همچنان برای راه‌حل درست و مشخصی در نظر نگرفته شده است.

به گزارش سادس، باشگاه استقلال از سال تاسیس خود تا به امروز جام و افتخارات زیادی برای خود به ارمغان آورده است و در طول ۷۵ سال از آغاز تاسیس خود قهرمانی‌های مختلف این باشگاه، باعث شده جام بسیار زیادی در کارنامه آبی‌پوشان ثبت شود.

این قدمت ۷۵ ساله باشگاه استقلال، برای مدیران این باشگاه سال‌ های سال است از یک جهت اهمیت نداشته است. شاید این نقل را از پیشکسوتان و مدیرانی که به ساختمان باشگاه استقلال رفته‌اند شنیده باشید که گفته‌اند که در باشگاه استقلال به قدری جام و افتخارات دارد که نمی‌توان همه را در یک جای مشخص آن را جای داد.

با این وجود تصویری از به دست خبرنگار سادس رسیده است که در خصوص همین مساله بود؛ روی زمین ماندن جام‌هایی که هر کدام از آن‌ها، نتیجه دسترنج یک کادر فنی و بازیکن تاریخ‌های مختلف باشگاه استقلال بوده است:

البته گفته شده است اخیرا این جام‌ها به آکادمی باشگاه استقلال منتقل شده است اما این مساله چیزی از اصل مطلب را نخواهد پوشاند؛ مساله‌ای که هویت هر باشگاه به حساب خواهد آمد اما در ایران و در باشگاهی مثل استقلال نادیده گرفته می‌شود. معمولا باشگاه‌هایی با قدمت زیاد، مکانی همچون یک موزه را در کنار ورزشگاه خود در نظر گرفته‌اند. مثل باشگاه بارسلونا که در کنار ورزشگاه نیوکمپ، موزه اختصاصی خود را به وجود آورده است و افتخارات این باشگاه در آن موزه وجود دارد.

این کار حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس و در کشورهایی مثل قطر و تیم السد هم صورت گرفته است و مشاهده می‌شود تیم‌ها می‌خواهند برای خودشان یک هویت مشخص به وجود بیاورند. این هویت نه تنها یک عامل برای کسب درآمد است بلکه شناسنامه یک باشگاه را رقم می‌زند.

با این وجود متاسفانه این مساله در فوتبال ایران و باشگاه‌هایی مثل استقلال محلی از اعراب ندارد. در برخی از ماقطع، برخی از مدیران استقلال سعی داشتند موزه‌ای برای افتخارات استقلال تدارک ببیند اما هیچ کدام از این وعده‌ها نتوانست عملی نشود و در پایان بازهم جام و افتخارات استقلال روی زمین ماندند و باید دید این اتفاقات تا چه زمانی قرار است در باشگاه استقلال وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *