تلاش مقامات کره جنوبی برای تشویق افراد مسن به واکسیناسیون علیه کرونا

مقامات کره جنوبی اعلام کردند: در صورت تزریق واکسن کووید-۱۹ دیگر به استفاده از ماسک در محیط های باز نیازی نخواهد بود و این اقدام تلاشی برای تشویق افراد مسن به واکسیناسیون است.

به گزارش سادس، بنابر اعلام مقامات کره جنوبی، افرادی که حداقل یک دُز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده باشند از ماه جولای دیگر ملزم نخواهند بود در محیط های باز از ماسک استفاده کنند.

کره جنوبی قصد دارد حداقل ۷۰ درصد از ۵۲ میلیون نفر جمعیت خود را تا ماه سپتامبر در برابر کروناویروس مصون کند. این رقم در حال حاضر ۷.۷ درصد است.

همچنین نخست وزیر کره جنوبی در اظهاراتی گفت: افرادی که حداقل یک دُز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند از ماه ژوئن اجازه خواهند داشت در تجمعات بزرگتر شرکت کنند. همچنین هنگامی که بیش از ۷۰ درصد از ساکنان کشور اولین دُز واکسن را دریافت کنند، تمام محدودیتهای کرونایی در ماه اکتبر تعدیل خواهند شد.

بنابر اعلام وزیر بهداشت کره جنوبی، بیش از ۶۰ درصد افراد ۶۰ تا ۷۴ ساله در این کشور برای تزریق واکسن ثبت نام کرده اند.

از روز پنج شنبه واکسیناسیون عمومی افراد ۶۵ تا ۷۴ ساله در بیش از ۱۲ هزار کلینیک آغاز خواهد شد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری رویترز، روز گذشته (سه شنبه) ۷۰۷ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کره جنوبی شناسایی شده که در مجموع آمار مبتلایان در این کشور به ۱۳۷ هزار و ۶۸۲ و مجموع فوتی ها به ۱۹۴۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *