امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ نفر دربرف و کولاک

سخنگوی جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ نفر درپی برف و کولاک در ۲۰ استان کشور خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با سادس با اشاره به ماموریت‌های امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در استان‌های دارای مداخلات جوی گفت: از ظهر دیروز تاکنون ۲۰ استان کشور متاثر از برف و کولاک است که امدادگران در ۸۰ محور و پنج شهر اقدام به انجام عملیات کرده و در آماده‌باش بودند. 

وی با بیان اینکه تاکنون به ۶۵۶۵ نفر در ۲۰ استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است، گفت: ۲۳۲۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۱۲۳ دستگاه خودرو از میان برف و کولاک رهاسازی شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در میان حادثه دیدگان دو زن باردار نیز حضور داشتند، گفت: این دو نفر در استان‌های قزوین و آذربایجان غربی بودند و از سوی عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

قوسیان مقدم استان‌های درگیر را آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد اعلام کرد و گفت: ۵۵۲ نیروی امدادی در قالب ۱۶۷ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۲۹ دستگاه خودرو در عملیات‌های امداد و نجات مشارکت داشتند.

وی با اشاره به توزیع اقلام امدادی و غذایی در میان حادثه‌دیدگان نیز گفت: بیش از ۲۰۰۰ تخته پتو، حدود ۹۰۰ بسته غذایی و… در میان درراه‌ماندگان و حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آماده‌باش جمعیت هلال احمر ادامه دارد، گفت: تا زمان عادی شدن شرایط امدادگران در آماده باش هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *