نمایندگان مجلس باید ادامه دهنده راه شهید مدرس باشند


سادس/تهران رییس فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس گفت: شهید مدرس نماد بارز تلفیق سیاست مداری و شریعت مداری بوده و نمایندگان مجلس باید ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشند.

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سادس بمناسبت دهم آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی گفت: دهم آذر، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد، آیت الله سید حسن مدرس اعلی الله مقامه الشریف است.  بزرگمردی که خواهان مجد و عظمت ایران اسلامی بود.

وی ادامه داد: کسی که حبس، سیلی، تبعید و شهادت، او را در برابر آفتاب حقیقت و آزادگی تسلیم نساخت و چون کوه در مقابل نامردمی ها و ستمگری ها ایستاد و تا پایان بر آرمان هایش، استوار ماند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: بی شک، شهید سید حسن مدرس از نمادهای بارز تلفیق سیاستمداری و شریعت مداری در دوران معاصر به شمار می رود. مجتهدی با درایت، سیاستمداری با کفایت و بیگانه ستیز و نماینده ای ساده زیست، شجاع و باتقوا که با چهار دوره مسئولیت نمایندگی مردم تهران، نام مبارکش در صفحات زرین تاریخ ملت ایران جاودانه شد. 

نوش آبادی بیان کرد: شخصیتی که در صراحت لهجه، شجاعت، آزادی خواهی، سیاست پیشگی و دین مداری همچنان پس از گذشت قریب به ۹۰ سال، نام ماندگارش چون ستاره ای فروزان در آسمان سیاست و دیانت می درخشد و پژواک صدای رسایش که می گفت”سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست”، همواره در گوش تاریخ انقلاب اسلامی می پیچد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مدرس در شرایطی پا به عرصه مبارزه نهاد که ایران مظلوم، جولانگاه قدرت های انگلیس و روس و سال ها اسیر اجانب بود و استبداد رضاخانی همه را به رعب و وحشت انداخته بود و سایه شوم بیگانگان، عرصه را بر مبارزان و  روشنفکران تنگ و بسیاری را به انزوای سیاسی کشانیده بود.

رییس فراکسیون دیپلماسی بین المللی عنوان کرد: امید است نمایندگان ملت ایران، با تاسی به اندیشه های نورانی شهید مدرس و الهام از آرمان های مقدس امام راحل و تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب، ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشند و در  مسیر خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران موفق و سربلند باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *