عباسپور: باید به درون‌زایی و خوداتکایی برگردیم


نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه دولت به درون‌زایی و خوداتکایی تاکید کرد و گفت: نباید سرنوشت اقتصاد کشور را به خارج گره بزنیم.

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه هفته گذشته شورای هماهنگی اقتصادی اظهار کرد: عمده مشکلات کشور مسائل اقتصادی است و واقعیت این است که کشتی اقتصاد کشور دچار جزر و مد و دریایی بیکران شده است.

وی ادامه داد: دولتمردان ما مسئولیت اجرا را برعهده دارند و آنچه که رهبری هم اشاره کردند این بود در بخش اجرا مشکلاتی وجود دارد. به نظر می‌رسد دولت باید از باید و نبایدها بیرون بیاید و یک استراتژی درست را در دستور کار خود قرار دهد.

عباسپور با تاکید بر ضرورت وجود همدلی و وحدت میان قوا خاطر نشان کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را مبنای کار خود قرار دهد. ما نباید سرنوشت اقتصاد کشور را به FATF، برجام، پالرمو و به طور کلی به خارج گره بزنیم که ببینیم آنها چه‌طور در سرنوشت ما می‌خواهند تدبیر کنند طبیعتا کار ما این چنین جلو نمی‌رود. رهبری هم گفتند این‌که فکر کنیم به واسطه برجام برای ما گره باز می‌شود اشتباه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در چهار سال اول هم و غم‌اش این بود که به واسطه برجام تحریم برداشته می‌شود و سوئیفت باز می‌شود و کانال مالی برقرار می‌شود و ما می‌توانیم درآمدهای نفتی را به کشور برگردانیم و سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم، اما تحریم‌ها مانع از این کار شد لذا ما باید به درون‌زایی و خوداتکایی برگردیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *