مجلس انقلابی زیست مومنانه داشته باشد


سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این فراکسیون با رییس قوه مقننه خبر داد و گفت: در این جلسه آقای قالیباف تاکید داشت که باید مجلس انقلابی زیست مومنانه داشته باشد.

سارا فلاحی در گفت و گو با سادس با اشاره به جلسه امروز فراکسیون زنان اظهار کرد: امروز فراکسیون زنان دیداری با رییس مجلس شورای اسلامی داشت و در آن  مسائل و مطالبات مردم در حوزه زنان مطرح شد.

به گفته وی، در این جلسه اعضای فراکسیون زنان بیان کردند که باید وقت مجلس به کارهای اساسی و تاثیرگذار در  زندگی مردم اختصاص یابد و همچنین بر تنقیح و اصلاح قوانین و تقویت نظارت در مجلس تاکید شد.

فلاحی ادامه داد: در این جلسه اعضای فراکسیون زنان از رییس مجلس خواستند تا در دیدارهای دیپلماتیکش بانوان مجلس نیز حضور داشته باشند همچنین در تمام طرح ها و لوایح مربوط به زنان حتما فراکسیون زنان طرف مشورت اصلی بوده و از کانال این فراکسیون عبور کند.

وی توجه به طب سنتی، چاره اندیشی برای بحران جمعیت، توجه به مسائل زنان سرپرست خانوار، توجه به جوانان در راستای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، جلوگیری از استیلاهای مردانه در مجلس و ایجاد فضا برای بانوان و استفاده از پتانسیل علمی و سیاسی آن ها در مجلس را از مهم ترین مطالبات اعضای فراکسیون از رییس مجلس عنوان کرد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با اشاره به صحبت های رئیس مجلس اظهار کرد: در این جلسه آقای قالیباف ضمن هم آوایی با دغدغه های بانوان مجلس گفت که از نظر من شأن زن بودن شما بسیار بالاتر از شأن نمایندگیتان است و بانوان نقش بسیار تاثیرگذارتری در جامعه دارند. ما باید به سمت زیست مومنانه برویم و مجلس انقلابی باید زیست مومنانه داشته باشد.

وی ادامه داد: ریاست مجلس با تاکید بر هویت جمعی مجلس گفت که هر چه به سمت حرکت جمعی برویم تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت. ایشان قدرت جمهوری اسلامی را وابسته به مردم  دانست و تاکید داشت القابی مانند جهادی و انقلابی مسئولیت ما را در قبال مردم بیشتر می کند.

فلاحی در پایان گفت که تشکیل یک کارگروه در راستای احصای مسائل زنان وجمع آوری تمام قوانین فاقد اولویت و پارادوکسیکال و تلاش برای تنقیح و اصلاح آن از دیگر مطالبات اعضای فراکسیون زنان در این جلسه  بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *