با ثبت آرزو، خالق امید اجتماعی باشیم


سادس/اصفهان در روزهایی که تب کرونا در کشور بالا گرفته، تزریق امید در جامعه راهکاری است که شاید ساده، اما نتیجه بخش خواهد بود.

طی دو هفته گذشته، کشور با ویروس کرونا مواجه شده؛ بیماری مسری که با بالارفتن تعداد مبتلایان، ترسی در وجود همه انداخته، اما به گفته پزشکان این بیماری قابل پیشگیری است و تنها حدود یک تا سه درصد مبتلایان را به کام مرگ می‌کشاند.

 یکی از راه‌های مقابله با این ویروس، بالابردن سیستم ایمنی است، اما به گفته پزشکان و محققان، استرس و ترس یکی از دشمنان اصلی سیستم ایمنی و عاملی برای از بین بردن آن است. در این شرایط، تزریق امید به جای ترس و استرس شاید به ظاهر ساده، اما راهکاری امیدبخش در مقابله با این بیماری خواهد بود.

محسن طاهری- عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع و آینده پژوهی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با سادس، توانایی امیدوار بودن را مهم‌ترین حقیقت زندگی دانست و گفت: جامعه ما فارغ از گذشته پر فراز و نشیبی که گذرانده، امروز بیش از هر زمانی به امید اجتماعی نیاز دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور که درگیر مبارزه با یک بیماری جهانی است، نیاز به همدلی و انسجام اجتماعی داریم، نیاز به این داریم که به آینده امیدوار باشیم و این امید است که برای گذار از این رنج و بهبود وضعیت کمک می کند.

به گفته این آینده پژوه یک جامعه امیدوار به آینده، متعهد است که از رنج موجود به وضعیتی بهتر برود و با اشتراک امید و آرزوها می توانیم خالق امید اجتماعی باشیم.

طاهری با اشاره به «پروژه امید» تصریح کرد: این پروژه کوششی است تا به ما بگویید؛ «آینده هرگز نمی‌میرد.»

عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع و آینده پژوهی دانشگاه اصفهان ادامه داد: برای مشارکت در “پروژه امید”، همه افراد می توانند آرزوهای خود برای سال ۱۳۹۹ را در وب‌سایت آرزوها به نشانی ourwishes.ir با دیگران به اشتراک بگذارند.

طاهری با بیان اینکه به اشتراک گذاشتن آروزها باعث می‌شود، حسی از هم سرنوشتی و همراه داشتن را تجربه کنیم، گفت: وقتی شما آروزهایتان را با دیگران به اشتراک می گذارید، جریان گرم انتظارات مثبت از آینده در جامعه شکل می گیرد که می تواند بر جریان سرد واقعیت های موجود از جمله اتفاقات ناگوار اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *