مبارزه بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر از وظايف ذاتي ناجا است

فرمانده انتظامي استان دستگيري خرده فروشان را از اولويت هاي ناجا برشمرد و گفت : مبارزه بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر از وظايف ذاتي ناجا است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس ،سردار “غلامعباس غلامزاده” در جلسه کميته مقابله باعرضه مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان، گفت: خط مقدم مبارزه با مواد مخدر ، نيروي انتظامي است که با اقدامات خود در مرزها و شهرها و محله ها و با ايثار جان خود با اين معضل اجتماعي مقابله مي کند.

وي با اشاره به اينکه نيروي انتظامي در راه مبارزه با مواد مخدر با تمام توان در گلوگاه ها حضوري فعال دارد، بيان داشت: اکنون مواد مخدر صنعتي از شهر و خيابان به منازل کشيده شده که نياز به توجه و حساسيت بيشتر خانواده ها در اين زمينه دارد زيرا غفلت از اين مسئله مشکلات جدي به همراه خواهد داشت .

سردار غلامزاده با تاکيد بر اينکه خانواده ها همچنين بايد با حساسيت بيشتري فرزندان خود را به ويژه در استفاده از فضاهاي مجازي و سايت هاي اينترنتي کنترل کنند، تصريح کرد: رسانه ها عامل اصلي انتقال پيام به مخاطب هستند و مي توانند با درج مطالب تاثير گذار مسائل را به گوش مسئولان و مردم برسانند.

مواد مخدر ريشه و بستر شكل گيري آسيب هاي اجتماعي

فرمانده انتظامي استان دستگيري خرده فروشان مواد را از اولويت هاي كاري پليس برشمرد و گفت : مبارزه بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر از وظايف ذاتي ناجا است و مواد مخدر در جامعه ما ، ايمان ، فرهنگ و بنيان خانواده ها را نشانه گرفته و قصد منحرف ساختن جوانان را دارد.

وي با بيان اينکه در مبارزه با پديده شوم اعتياد و مصرف مواد مخدر تمام ظرفيت هاي اجتماعي بايستي با حساسيت جدي به کارگيري شود تا شاهد مهار و کاهش تقاضا باشيم، افزود: در صورتي مي توان به نقطه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر رسيد که زمينه هاي اجتماعي و فردي مصرف مواد مخدر کاهش يابد تا سيستم عرضه و تقاضا در جهت منفي حرکت کند.

سردار غلامزاده ياد آور شد: در کنار از بين بردن شرايط فراهم کننده گرايش به مصرف مواد مخدر بايستي عزم عمومي در خانواده ها و جامعه به کمک نيروي انتظامي و اقدامات بازدارنده بيايد و اين مهم با توسعه آگاهي مردمي تحقق مي يابد.

وي افزود: چنانچه جامعه به درجه اي از مشارکت با دستگاه هايي که اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود دارند برسد که وجود و مصرف مواد مخدر را به عنوان تهديدي جدي عليه خود و جامعه بدانند به طور قطع، ميزان ورود و عرضه مواد نيز به شدت کاهش خواهد يافت.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان خاطر نشان کرد: ما با تمام توان در مسير مبارزه با مواد و آثار شوم اعتياد و خشكاندن ريشه پليدي ها خواهيم ايستاد، چرا كه اعتقاد داريم مواد مخدر ريشه و بستر شكل گيري آسيب هاي اجتماعي است و خشكاندن اين ريشه الزامي است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *