سهم ۶۸ در صدی موتورسیکلت سواران در تصادفات فوتی استان قم

فرمانده انتظامی استان، ۶۸ درصد تصادفات فوتی در استان را مربوط به موتورسیکلت سواران دانست.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار “کاظم مجتبایی”در جلسه تعاملی پلیس با شهرداری که به ریاست استاندار در سالن جلسات ستاد این فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: در شش ماهه گذشته، ۳۰ نفراز همشهریان عزیز در تصادفات موتورسیکلت،جان خود را از دست داده اند.

وی افزود:از مجموع تصادفات به وقوع پیوسته در شش ماهه اخیر بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران بوده و ۶۸ درصد از فوت شدگان و ۸۰ درصد مقصران کل تصادفات نیز به این قشر اختصاص دارد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و ۲۸ هزار دستگاه نیز اعمال قانون شده اند.

وی با اشاره به توفیقات حاصله پلیس قم با همکاری مناسب شهرداری تصریح کرد:با تعامل مطلوب شهرداری،بخشی از مشکلات شهری حل شده و درصدد مرتفع کردن بقیه مشکلات هستیم.

سردار مجتبایی یکی از موضوعات مهمی که باید اجرایی شود را امنیت و کنترل هوشمند دانست و افزود: امید است با بهره برداری بهینه ،تقویت و توسعه آن گام مهمی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حل معضلات ترافیکی برداریم.

وی با اشاره به دغدغه مردم پیرامون زیرساخت ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی گفت:با تشکیل این گونه جلسات تصمیمات مناسبی در جهت ارتقاء امنیت و آرامش مردم گرفته خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: از جمله مصوبات این جلسه ساخت پاسگاه های متحدالشکل راهور درون شهری است که شهرداری مکلف به ساخت و ایجاد آنها در مناطق مختلف شهر شده است.

استاندار قم نیز با تقدیر از عملکرد پلیس و شهرداری گفت: نتیجه همکاری،هم افزایی و تعامل پلیس و شهرداری، بهبود امنیت،آسایش و آرامش مردم است که این خود، عملی عاقلانه ،مردمی و دینی است.

مهندس “مهدی صادقی ” افزود:امید است که الگوی تعامل این دو نهاد به سایر سازمان ها نیز سرایت کند گرچه در آن ها نیز شروع شده است.

وی با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات و تردد بیش از ۳۰۰هزار موتورسیکلت در قم، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ موتور سواری در قم به گونه ای است که در هیچ نقطه ای از کشور دیده نمی شود ،هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ رفتار؛ بنابراین نیاز است که کمیته ای در این خصوص تشکیل و کار تحقیقی،تجربی و تخصصی صورت گیرد و پیرامون تغییر نگاه و رفتار راکبان موتورسیکلت ها کار شود.

استاندار قم ادامه داد:برخی از موتورسیکلت سواران در قم بی احتیاطی می کنند ،قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و رفتارهایی که قابل قبول نیست، انجام می دهند بخصوص در زمینه استفاده از کلاه ایمنی که این امر برای دیگران نیز خطرآفرین است که لازم است این رفتارها تغییر کند.

مهندس صادقی اضافه کرد: باید از طریق ماهیت فکری و رفتاری اثر گذار باشیم و سپس اقدام فیزیکی را به کار بندیم و از طرفی ما نیز بایستی در جهت ایجاد زیرساخت های لازم و مرتفع کردن مشکلات مربوطه بیش از پیش گام برداریم.#
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *