راهبرد يگان ويژه در مقابله با بحران هاي اجتماعي، بازدارندگي است

فرمانده يگان هاي ويژه نيروي انتظامي، راهبرد اين يگان در مقابله با بحران هاي اجتماعي را بازدارنده اعلام کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “حسن كرمي ” در مراسم توديع و معارفه فرماندهان قديم و جديد يگان ويژه استان اردبيل با اشاره به برنامه هاي راهبردي يگان هاي ويژه ناجا، اظهارداشت: راهبرد يگان ويژه در مقابله با بحران هاي اجتماعي، بازدارندگي است؛ تسلط و آمادگي ما علاوه بر ماموريت بايستي در زمان هاي بحران نيز جلوگيري کننده باشد.

وي با اشاره به نقش و اهميت آموزش در يگان هاي ويژه، گفت: آموزش و كسب آمادگي براي نيروهاي يگان ويژه بسيار مهم و حائز اهميت است.

سردار کرمي تصريح کرد: در نقشه راه يگان ويژه، آموزش بايد متناسب با تهديدات باشد به اين معنا كه ما تهديدات را بررسي و آموزش هاي گذشته را نيز دسته بندي مي كنيم که اينها بر سه محور آمادگي هاي جسماني، عملياتي و علمي – بصيرتي استوار است.

اين مقام ارشد انتظامي، يكي ديگر از راهبردهاي بازدارندگي در يگان هاي ويژه را اشراف اطلاعاتي بر شمرد و گفت: يگان ويژه علاوه بر اشراف کامل اطلاعاتي به سرزمين ماموريتي خود بايد کاملا به جمعيت، جغرافيا و تهديدات حوزه سرزميني خود نيز آشنا باشد.

فرمانده يگان هاي ويژه ناجا در خاتمه رويكرد اجتماعي را از مهمترين عوامل بازدارندگي توصيف كرد و اذعان داشت: در اين رويكرد بايد از سرمايه هاي اجتماعي که همانا آحاد جامعه هستند در جهت افزايش توان يگان ويژه بهره ببريم، اگر تعامل مناسب با جامعه نداشته باشيم در ماموريت ها با مشكلاتي رو به رو خواهيم شد، همچنين عدم توانايي جذب سرمايه هاي اجتماعي موجب مي شود تا از بازدارندگي اين سرمايه بي بهره باشيم.

در خاتمه اين مراسم، از تلاش هاي سرهنگ “محمد مسرور” فرمانده يگان ويژه استان اردبيل قدرداني و سرهنگ “ايوب احمدي” به عنوان فرمانده جديد اين يگان منصوب شد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *