100 فقره کلاهبرداري از طريق فروش اينترنتي

کارآگاهان سايبري پليس فتاي استان موفق شدند، زني را که از طريق فروش اينترنتي 100 فقره کلاهبرداري کرده بود را دستگير کنند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “حسن محمدنژاد” در تشريح اين خبر، گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از وي در شبکه اجتماعي تلگرام، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پليس فتاي استان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، زني کلاهبردار با حضور در شبکه اجتماعي تلگرام با انجام تبليغات فروش البسه و دريافت سفارش خريد و وجه مورد نظر ار مشتريان با سوء استفاده از اعتماد اعضاي گروه، از آنان کلاهبرداري مي کند.

رئيس پليس فتاي مازندران، خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات فني و استفاده از شگرد هاي خاص پليسي ، رد زن کلاهبردار را در يکي از استان هاي شمال غرب کشور ، شناسايي کردند.

وي افزود: ماموران در ادامه تحقيقات با هماهنگي قضائي اين زن کلاهبردار را دستگير کردند که متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به 100 فقره کلاهبرداري به ارزش بيش از دو ميليارد ريال به اين شيوه اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد اظهار داشت: متهم براي انجام تحقيقات بيشتر با صدور قرار از سوي مرجع قضائي روانه زندان شد.

رئيس پليس فتاي مازندران با هشدار به شهروندان گفت: صفحاتي كه ناخواسته در برابر شما باز مي شوند و حاوي تبليغات فروش كالاها و ارائه خدمات هستند، ممكن است تقلبي بوده و قصد كلاهبرداري داشته باشند.

وي تاکيد کرد: از سايت هايي خريد کنيد که حتماً نماد اعتماد الکترونيکي را داشته باشند. اين فروشگاه ها در سايت Enamad.ir قابل مشاهده است.

محمدنژاد همچنين گفت: در هنگام تصميم به خريد از فروشگاه‌هاي الكترونيكي، از تجربه دوستان و آشنايان نزديك در خصوص خريدهاي آنلاين استفاده كنيد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *