عملیات حفاری ٢ سکوی فاز ١٣ آذرماه پایان می یابد

مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش با بیان این‌که حفاری چاه‌های ٢ سکوی ١٣B و ١٣D آذرماه به پایان می رسد، گفت: با ورود رشته‌های تکمیلی، عملیات تکمیلی این چاه‌ها به سرعت انجام می‌شود.
به گزارش سادس به نقل از شانا، مسعود زیاری، با اشاره به توانمندی پیمانکاران ایرانی در پارس جنوبی، اظهار کرد: در دوران تحریم، شاهد رشد پیمانکاران فعال در پارس جنوبی بودیم، به نحوی که هم‌اکنون اجرای پروژه‌های فراساحل بدون حضور کارشناسان خارجی انجام می‌شود.
وی افزود: تا پیش از تحریم‌ها بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در حوزه دریایی پارس جنوبی، بدون حضور شرکت‌ها و کارشناسان خارجی امکان‌پذیر نبود، اما امروز ایرانی‌ها در ساخت سکوها و اجرای پروژه‌های دریایی رشد قابل توجهی دارند.
مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره به پروژه‌های این شرکت در پارس جنوبی، گفت: در فاز ١٣ پارس جنوبی مسئولیت حفاری ٣٨ حلقه چاه این فاز به این شرکت واگذار شد که حفاری سکوی ١٣A در کمتر از ٢٤ ماه و در آذرماه ١٣٩٣ به پایان رسید.
وی درباره حفاری هشت حلقه چاه سکوی ١٣B اظهارکرد: در پی تعامل خوبی که با شرکت حفاری شمال برقرار شده است، چاه‌های این سکو با دکل استیجاری سحر١ با کیفیت مطلوب در حال حفاری است و هم اکنون حفاری چهار حلقه، هشت و نیم اینچ باقی مانده است.
زیاری با پیش بینی این که حفاری هشت حلقه چاه سکوی ١٣B تا آخر آذرماه امسال به پایان برسد، گفت: راهبری کل عملیات انجام شده در این فاز کاملا از سوی تیم ایرانی بوده است.
مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش درباره حفاری یازده حلقه چاه ١٣D نیز گفت: هم‌اکنون حفاری ٢ حلقه چاه این سکو باقی مانده است که پیش بینی می‌کنیم در ٦ ماه آینده عملیات حفاری این سکو هم به پایان برسد.
وی با بیان این که منتظر ورود رشته‌های تکمیلی برای تکمیل حفاری این سکو هستیم، ادامه داد: چنانچه رشته‌های تکمیلی وارد شوند، این اطمینان را می‌دهم تا پایان امسال و یا اوایل سال ٩٦ حفاری چاه‌های سکوی ١٣D با اجرای صد درصدی از سوی پیمانکاران ایرانی پایان یابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *