ضرورت اصلاح قوانین به‌کارگیری سلاح توسط محیط بانان


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: قوانین مرتبط با به‌کارگیری سلاح توسط محیط بانان نیازمند اصلاح و بازنگری است.

به گزارش سادس جمشید محبت خانی روز گذشته در همایش حمایت از محیط بان در بیرجند اظهار کرد: حدود ۳۴۰۰ محیط بان در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۵۰  قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی بوده و فعالیت ضربه زننده به آن ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشورافزود: محیط زیست را می‌توان روابط متقابل انسان، حیوان و گیاه با آب، هوا و خاک دانست که بسیاری از بیماری‌هایی که با آن دست به گریبان هستیم از بی‌توجهی به آن نشات می‌گیرد.

محبت خانی با بیان اینکه محیط بان تنها برای حفظ جان خود می‌تواند از سلاح استفاده کند، تصریح کرد: اثبات اینکه محیط بان برای حراست از جان خود در برابر شکارچی غیر قانونی از سلاح استفاده کرده نیز کاری مشکل است.

وی در ادامه اظهار کرد: برای تکمیل برنامه‌ها و فعالیت‌های حفاظت از محیط زیست و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری نیازمند ۸۵۰۰ محیط بان هستیم که در راستای تامین این نیرو هر سال باید ۳۵۰ محیط بان به‌کارگیری شود.

فرمانده یگان حفاظ محیط زیست کشور در ادامه گفت: در زمان درگیری محیط بان با شکارچی غیر قانونی، فرصت اخطار ایست و شلیک هوایی وجود ندارد و قوانین مرتبط با به‌کارگیری سلاح توسط محیط بانان نیازمند  اصلاح و بازنگری است.

محبت خانی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات، بیمه و مسائل رفاهی محیط بانان از سویی و بررسی لایحه محیط بانان در مجلس از سوی دیگر تصریح کرد: با توجه به این موارد امیدواریم سال ۹۸ برای محیط بانان یک سال طلایی باشد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *