برخورد با قاچاقچيان بخصوص دانه درشت ها در اولويت ماموريت هاي پليس است

فرمانده انتظامي استان در نشست علمي تخصصي، “قاچاق کالا، رسانه، نظم و امنيت” گفت: برخورد با قاچاقچيان بخصوص دانه درشت ها در اولويت ماموريت هاي پليس است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار “اسحاقي” در نشست علمي تخصصي با موضوع قاچاق کالا، رسانه، نظم و امنيت، اظهار داشت: نيروي انتظامي با تشکيل ستاد تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، برخورد با قاچاقچيان بخصوص دانه درشت ها را در اولويت ماموريت هاي خود قرار داده است.

وي افزود: امروزه در جهت افزايش کيفيت کار هيچ اقدامي در مجموعه نيروي انتظامي شکل نمي گيرد مگر با پژوهش، مطالعه، همفکري و هم انديشي با بخش هاي مختلف در مسائل مربوطه.

سردار اسحاقي با بيان اينكه قاچاق کالا و ارز به اقتصاد كشور ضربه وارد مي کند و بيكاري را افزايش مي دهد، اظهار داشت: به منظور توليد اشتغال و ايجاد كسب كار براي جوانان پليس مصمم است با متخلفان اقتصادي برخورد قاطع و قانوني داشته باشد.

اين مقام انتظامي به قدرت فوق العاده رسانه ها در مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: رسانه ها مي توانند با استفاده از ظرفيت هاي خود در آگاه سازي عموم مردم در استفاده از کالاي داخلي و پيامدهاي سوء پديده قاچاق نقش بسزايي داشته باشند.

فرمانده انتظامي استان خوزستان در ادامه پديده قاچاق را يک مسئله فرابخشي دانست و گفت: بايد مجمع 22 گانه که در امر مبارزه با کالاي قاچاق دخيل هستند وحدت و تعامل بيشتري باهم داشته باشند .

سردار اسحاقي افزود: برگزاري اين نشست علمي و تخصصي ، مقدمه اي براي نشست هاي زنجيره وار بعدي با حضور مسئولان و ارائه عملکرد و راهکار خواهد بود .

در ادامه اين نشست سرهنگ “حاتمي” اثرات سوء قاچاق را در “اقتصاد”، مسائل فرهنگي اجتماعي و سياسي تقسيم کرد و گفت: اثر سوء قاچاق موجب اخلال در نظم اقتصادي، اخلال در آمار و داده هاي اقتصادي، تضعيف توليد داخلي، کاهش اشتغال، تضعيف امنيت اقتصادي، کاهش اشتغال ، تخريب ارزش هاي فرهنگي و اجتماعي، تضعيف اقتدار دولت و کاهش اعتماد مردمي را به همراه دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *