اجرای طرح همیاران پلیس و آموزش مداوم رانندگان، میزان جرایم رانندگی را کاهش می دهد

استاندار در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک، گفت: با اجرای طرح همیاران پلیس و آموزش مداوم رانندگان، میزان جرایم رانندگی به طور مستمر در حال کاهش است و اگر استمرار یابد، شاهد توفیقات زیادی در آینده خواهیم بود.

به گزارش  سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک و همچنین مراسم تجلیل از رانندگان نمونه با حضور دکتر “شریعتی” استاندار خوزستان و سردار “اسحاقی” فرمانده انتظامی استان،در سالن اجتماعات ملی حفاری اهواز برگزار شد.

دکتر شریعتی به اجرای موفق طرح همیاران پلیس در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و آموزش مداوم رانندگان، میزان جرایم رانندگی به طور مستمر در حال کاهش است و اگر استمرار یابد، شاهد توفیقات زیادی در آینده خواهیم بود.

وی به نقش امنیت در جامعه که به وسیله نیرو های نظامی، انتظامی و امنیتی برقرار می شود، تصریح کرد و گفت: وجود امنیت باعث اطمینان خاطر، ثبات و پیشرفت جامعه می شود.

استاندار خوزستان به نقش دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه نقش شما به عنوان همیاران نیروی انتظامی این نوید را می دهد که در جامعه چشم های پلیس برای برقراری امنیت چندین و چند برابر شده است.

دکتر شریعتی در بیان نقش و وظیفه فرهنگ یاران ترافیک،پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه تصریح کرد: نقش و وظیفه اصلی شما در جامعه ایجاد امنیت روانی و اجتماعی است .

سردار اسحاقی در ادامه مراسم بیان داشت: فرهنگ یاران و همیاران پلیس می توانند در عرصه ترافیک نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون،پلیس را در انجام وظایف یاری کنند.

وی به نقش امنیت در جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: در حقیقت امنیت یک تولید اجتماعی است و همه آحاد جامعه در تولید آن نقش دارند چه آنهایی که مسئولیت های تخصصی دارند و چه کسانی که مسئولیت ندارند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه امنیت و نظم و انضباط در جامعه یکی از حیاتی ترین نیاز های بشر است تصریح کرد: در شئونات مختلف چه در زندگی فردی و اجتماعی ، امنیت محقق نمی شود مگر اینکه اراده دست اندرکاران و متولیان امر و مشارک فعال همه آحاد جامعه در کار باشد.

سردار اسحاقی افزود: تک تک آحاد مردم در ایجاد امنیت باید مشارکت کنند تا یک محیط توام با آسایش و آرامش داشته باشند .

وی با اشاره به شعار نیروی انتظامی، همه با هم برای امنیت و آرامش، گفت: دانش آموزان ما به عنوان همیاران پلیس و مدیران مربیان و اساتید دانشگاه به عنوان فرهنگ یاران ترافیک این نقش کلیدی و حیاتی را به درستی ایفا می کنند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: فرهنگ یاران ترافیک و همیاران پلیس می توانند در عرصه ترافیک نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون، پلیس را در انجام وظایف یاری نمایند.

سردار اسحاقی خاطر نشان کرد: با توجه به اراده فعالانه ای که بین پلیس و آموزش و پرورش از سال ۸۶ شکل گرفته باعث شده که امروز دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس در این مراسم حضور یابند.

در پایان مراسم از تعدادی از همیاران پلیس و رانندگان نمونه با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *