آموزش و پرورش بستر ساز انضباط اجتماعي در کودکان است

فرمانده انتظامي استان،آموزش و پرورش را بستر ساز انضباط اجتماعي و نهادينه کردن همگرايي کودکان با نيروي انتظامي خواند.

به گزارش سادس  به نقل از پايگاه خبري پليس،سردار”حسين رحيمي”در جمع مديرکل و جمعي از مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان ،گفت:هفته نيروي انتظامي فرصتي است تا بتوانيم،زحمات و خدمات يک ساله پليس را براي مردم شريف استان تشريح کنيم.

وي از همکاري مجموعه آموزش و پرورش استان با نيروي انتظامي قدرداني کرد و گفت: مشارکت آموزش و پرورش با مجموعه پليس در نهادينه کردن فرهنگ و نظم ترافيکي و اجتماعي در بين دانش آموزان تأثير زيادي در رعايت مقررات و کاهش نابهنجاري هاي اجتماعي داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه همه ما مديون زحمات،تلاش ها و دلسوزي هاي معلمان هستيم،افزود: ما با توجه به اعتقاد و باوري که به توان معلمان براي جامعه پذيري، دروني کردن مقررات و هنجارپذيري دانش آموزان داريم، تلاش کرده ايم تعاملات خود را با اين قشر فرهيخته گسترش دهيم.

سردار رحيمي کارکنان نيروي انتظامي را معلمان اخلاق اجتماعي خواند و بيان داشت: رعايت انضباط ظاهري،توجه به گفتمان توأم با ادب و احترام را همواره مورد تأکيد در ارتباط با مردم براي پليس خواند.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان به رويکرد مردم مداري و جامعه محوري پليس اشاره کرد و گفت:اين رويکرد پليس نقش بسيار مهمي در همسويي مردم با نيروي انتظامي دارد و در ارتقاء نظم عمومي و امنيت اجتماعي بسيار تأثيرگذار بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود،توجه به انضباط اجتماعي را يکي از موضوعات مهم خواند و گفت:طرح هاي همياران پليس،پليس ياران جوان،اقدام بسيار ارزشمند در جهت دروني کردن انضباط اجتماعي در کودکان است.

سردار رحيمي در پايان به حضور کارشناسان پليس در سطح مدارس اشاره کرد و خاطر نشان کرد:در طول هفته نيروي انتظامي بالغ بر 450 کارشناس پليس،با حضور در سطح مدارس استان،هشدارهاي پليسي را براي دانش آموزان تشريح مي کنند.

“دوستت دارم پليس”؛ جشنواره اي براي تقدير از ناجا

در ادامه اين ديدار دکتر”نخعي”مديرکل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان گفت: با نگاه مردمي نيروي انتظامي به موضوع امنيت و ايجاد نظم در جامعه،امروز شرايط خوبي را در تمام نقاط استان تجربه مي کنيم که از بروز بسياري از مشکلات و ناهنجاري هاي اجتماعي پيشگيري کرده است.

وي ،ارتباط اين نهاد را با مجموعه نيروي انتظامي ارتباطي تنگاتنگ و همراه با اخوت و همدلي خواند و گفت: حضور کارشناسان پليس در سطح مدارس استان و ارائه هشدارها و تذکرات مرتبط، نقش بسيار مهم در آگاهي بخشي به دانش آموزان در راستاي جلوگيري از بروز رفتارهاي نابهنجار داشته است.

دکتر نخعي تصريح کرد: از زمان بازگشايي مدارس، و حضور دانش آموزان در کلاس هاي درس، ما شاهد هستيم که مأموران دلسوز نيروي انتظامي در ايجاد نظم براي تردد دانش آموزان همکاري و مشارکت دارند.

مدير کل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان، به برگزاري جشنواره ” دوستت دارم پليس” اشاره کرد و گفت: اين جشنواره به منظور قدرداني از زحمات شبانه روزي مأموران نيروي انتظامي، با اهداء گل به آنان توسط دانش آموزان در آينده نزديک برگزار مي شود و در آن دانش آموزان با خدمات نيروي انتظامي آشنا مي شوند.

دکتر نخعي در بخش پاياني سخنان خود، طرح فرهنگ ياران جوان و همياران پليس را اقدامي اثربخش خواند که به منظور نهادينه شدن نظم اجتماعي و ترافيکي در بين دانش آموزان، توسط پليس اجراء مي شود و برگسترش اين تعاملات تاکيد کرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *