نگهبان محله؛ گامي در جهت توسعه امنيت پايدار

رئيس پليس پيشگيري ناجا، همراهي مردم را جهت برقراري امنيت پايدار در جامعه ضروري دانست و گفت : طرح نگهبان محله و استفاده از ظرفيت هاي مردمي گامي در جهت توسعه امنيت پايدار است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،‌سردار “محمد شرفي” در پنجمين گردهمايي موسسات حفاظتي و مراقبتي مراکز انتظام ناجا، با اشاره به شعار روز چهارم هفته ناجا با عنوان ” پليس، آموزش همگاني و امنيت پايدار” درباره دليل انتخاب اين شعار گفت: در آغاز انقلاب، نظام ما، مردم را تكيه گاه خود قرار داد و از آنها ياري خواست و بدون همراهي مردم امنيت پايدار محقق نمي شد.

وي افزود: در چنين شرايطي اين مردم بودند كه تامين امنيت را در اقصي نقاط كشور به عهده گرفتند و در اين امر بسيار موفق نيز بودند.

رئيس پليس پيشگيري ناجا خاطر نشان كرد: امروز ما همان مسئوليت ها را براي توسعه امنيت پايدار دوباره به مردم مي سپاريم تا امنيت به لايه هاي دروني جامعه نفوذ كند و در اين راه نخستين گام را با اجراي طرح نگهبان محله برداشته ايم.

وي اضافه كرد: هدف گذاري اين است كه با اجراي اين طرح ها جرايمي مانند سرقت و اعتياد در جامعه كاهش چشمگيري داشته باشد.

سردار شرفي با اشاره به فعاليت موسسات حفاظتي و مراقبتي گفت : اميد است كه اين موسسات با صداقت و تلاش صادقانه خود اعتماد مردم را جلب كنند تا ناجا بتواند در عرصه هاي راهبردي ديگر به انجام ماموريت و مقابله با تهديدات بپردازد.

در ادامه اين همايش سردار “سيروس فتحي ” رئيس مركز انتظام ناجا با تاكيد بر اينكه در هر جامعه يكي از مهمترين ضروريات، امنيت است، گفت: بدون امنيت هيچ چيزي به بالندگي نمي‌رسد.

اين مقام ارشد انتظامي مهمترين عوامل موفقيت در توليد امنيت را علم، دانش، امكانات، توان تصميم گيري سريع، برخورد مناسب با مردم، خويشتن داري، قانون مداري، انتقادپذيري و قاطعيت در انجام وظيفه برشمرد و بيان كرد: رعايت اين موارد باعث كارآمدي ما در تامين امنيت مي ‌شود.

گفتني است، پنجمين گردهمايي موسسات حفاظتي و مراقبتي مركز انتظام ناجا به مناسبت هفته نيروي انتظامي و با حضور “سردار اشتري” فرمانده ناجا، “سردار شرفي” رئيس پليس پيشگيري ناجا، “سردار فتحي” رئيس مركز انتظام و ديگر فرماندهان پليس هاي تخصصي و جمعي از فرماندهان و مديران در سالن كوثر ستاد فرماندهي ناجا برگزار شد.

در اين مراسم كه با هدف تقدير از عملكرد موسسات مركز انتظام برگزار شد از جمعي از پرسنل مركز انتظام ناجا و روساي كلانتري ها و همچنين تني چند از مديران موسسات و نگهبانان محله با اهداي هدايا و لوح ياد بود تقدير شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *