دسته چک مفقودي ؛ باند جاعلان ميلياردي چک هاي سفيد امضا را بر ملا کرد

فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باند هفت نفره جاعلان ميلياردي چک هاي سفيد امضا ، که با جعل چک هاي مفقودي و يا تهيه دسته چک از بانک کلاهبرداري کرده بودند خبر داد .

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار کامراني صالح  با اعلام اين خبر گفت : در پي مراجعه فردي به کلانتري 18شاهين ويلا و اظهار شکايت مبني برجعل دسته چک مفقودي وي، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.

وي افزود : در تحقيقات اوليه از شاکي مشخص شد که دسته چک وي در سال 93 مفقود شده است و بلافاصله مراحل مسدود شدن آن انجام شده اما در حال حاضر متوجه گردش چک هاي مربوط به همان دسته چک با امضاي فردي به نام (ف-الف) در بازار شده است.

سردار کامراني صالح گفت : با توجه به حساسيت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات محسوس و نامحسوس محل تردد و مخفيگاه نامبرده را در کرج شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.

فرمانده انتظامي استان البرز بيان داشت : متهم در بازجويي هاي ماموران به دريافت دسته چک از فرد ديگري معترف شد که با اطلاعات به دست آمده فرد مورد نظر در کرج دستگير و اذعان داشت که چک ها را به صورت سفيد و به قيمت هر برگ سه ميليون ريال از طريق آگهي نيازمندي جرايد کثيرالانتشار تهيه و سپس آن ها را امضاء و در بازار خرج کرده و قبل از موعد سررسيد چک ها از طريق مالک و صاحب حساب، فقدان چک ها را اعلام مي کرده تا جعلي بودن چک ها محرز نشود .

وي گفت : با توجه به اعترافات وي مبني بر خريد دسته چک هاي سفيد امضاء از طريق آگهي نيازمندي روزنامه در حضور ماموران با شماره ثبت شده در روزنامه تماس گرفته شد و پس از هماهنگي جهت تحويل چک ، صاحب اصلي چک به نام (الف-ک)در يک قرار صوري در منطقه عظيميه دستگير و در بازرسي از نامبرده تعداد 11 برگ چک سفيد امضاء کشف شد.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد : متهم دستگير شده پس از انتقال به پليس آگاهي در بازجويي تکميلي ماموران پليس اعتراف کرد که دسته چک هاي سفيد را از صاحبان اصلي آن ها به مبلغ 10 ميليون ريال خريداري کرده است و سپس آن ها را امضاء و با ارائه آگهي در روزنامه ها تحت عنوان داشتن ضامن معتبر و چک به متقاضيان، به ازاء فروش هر برگ چک، مبلغ سه ميليون ريال دريافت کرده و قبل از اينکه موعد پرداخت چک ها برسد از طريق صاحب اصلي حساب ، فقدان و يا سرقتي بودن آن ها را به بانک اعلام مي کرده است.

سردار کامراني صالح اضافه کرد : ماموران با راهنمايي هاي متهم دستگير شده و به کارگيري شگردهاي خاص پليسي ،تمامي صاحبان اصلي دسته چک ها را که چهار نفربودند دستگير و در تحقيقات ماموران به صراحت اعلام کردند که هر دسته چک را به مبلغ 10ميليون ريال بدون هيچ گونه امضايي به (الف-ک)مي فروختند و قبل از سررسيد چک ها ، توسط متهم فقدان و يا سرقت چک ها براي رد گم کني از جعلي بودن ، به بانک اعلام مي شد.

گفتني است ، پرونده متهم دستگير شده با قرار وثيقه قانوني تحويل مراجع قضائي شد و در ادامه هر هفت متهم پرونده به اتهام جعل و استفاده از سند جعلي و کلاهبرداري روانه زندان شدند. /

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *