آموزش يکي از اولويت هاي اساسي پليس در سال جاري است / افزايش 50 درصدي کشفيات پرونده‌هاي قاچاق بيش از 500 ميليون تومان

جانشين فرمانده ناجا با تاکيد بر نقش آموزش در تحول ماموريت هاي پليس، به افزايش 50 درصدي کشفيات کالاي قاچاق اشاره و تصريح کرد: در سال جاري آمار کشفيات کالاي قاچاق 34 درصد افزايش داشته که اين امر در تهران بزرگ بيشتر بوده است.

سردار “اسکندر مومني “، جانشين فرمانده ناجا، صبح امروز با حضور در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، ضمن تسليت ايام شهادت جانسوز سرور و سالار شهيدان ، امام حسين(ع) و ياران باوفايش و همچنين تبريک هفته نيروي انتظامي، فرا رسيدن هفته ناجا را به همکاران و همرزمان در پليس پايتخت تبريک گفت.

اين مقام انتظامي، با تشکر از اقدامات و عملکرد مناسب پليس پايتخت در برخورد با جرايم و همچنين رشادت ها و جانفشاني هاي کارکنان اين يگان در ماموريت هاي محوله، گفت: همانطور که شاهد هستيم شاخصه هاي امنيتي در تهران بهبود خوبي را داشته و نسبت به سال هاي قبل در بسياري از شاخص ها پليس پايتخت رشد بالاتري را در مقايسه با ساير استان ها داشته است.

جانشين فرمانده ناجا، عنوان داشت: امنيت در هر کشوري مهم است و در ايران، خصوصا تهران که پايتخت است، امنيت از اهميت بالاتري برخوردار مي باشد چرا که تحول در پايتخت سريعتر و گسترده تر از ساير استان ها است.

وي اظهار داشت:در شهر تهران، از يک سو بايد امنيت و آرامش را برقرار کرد و از سوي ديگر بسياري از موضوعات را که از ساير نقاط کشور بيشتر است را کنترل کرد.

سردار مومني گفت : از سوي ديگر تلاش ها و برنامه ريزي هاي پليس پايتخت مي تواند الگويي براي ديگر فرماندهان انتظامي استان ها باشد و زماني که شهروندان ساير استان ها وارد تهران مي شوند اقدامات و عملکرد پليس پايتخت را ديده و از آن الگو مي گيرند و به مکان هاي ديگر تعميم مي دهند؛ بر اين اساس ، اکثر طرح هاي عملياتي از تهران آغاز مي شود.

جانشين فرمانده ناجا در ادامه ضمن برشمردن اولويت هاي پليس در سال جاري، تصريح کرد: اين اولويت ها، برخورد با قاچاق کالا، مبارزه با سرقت، مبارزه با مواد مخدر، کاهش تصادفات، امنيت اخلاقي و اجتماعي و بحث آموزش است .

سردار مومني، همچنين با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص اقتصاد مقاومتي، عنوان کرد : يکي از ارکان اقتصاد مقاومتي برخورد با کالاي قاچاق است که خوشبختانه کشفيات پرونده‌هاي بالاي 500 ميليون تومان بيش از 50 درصد افزايش داشته است.

جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به تاثير آموزش در همه بخش‌ها اظهار کرد: پليس بايد دانش ، مهارت و آموخته‌هاي خود را بازآموزي کند، ديگر با روش‌هاي سنتي امکان مقابله با جرم وجود ندارد، سارقان با توجه به تحولات پيش آمده خودشان را به روز کرده‌اند، بنابراين آموزش موضوع بسيار مهمي است و ما دائما بايد در حال فراگيري باشيم .

سردار مومني با اشاره به نرخ بيکاري در اثر ورود غير قانوني کالا در کشور اظهارکرد: هر کالايي که وارد مي‌شود حقي از توليدکننده گرفته مي‌شود و همه ما بايد براي افزايش اشتغال و توليد ملي تلاش کنيم.

جانشين فرمانده ناجا، در پايان مجددا بر نقش آموزش در ماموريت هاي پليس تاکيد و تصريح کرد: از سال 94 که بحث آموزش در پليس آغاز شده است تا کنون 50 درصد از آمار شهدا و مجروحان نيروي انتظامي کاسته شده و از سوي ديگر جرايم کاهش يافته است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *