نقش موثر همراهي مردم و مسئولان در توسعه امنيت پايدار

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه شعار امروز پليس جامعه محوري است، گفت: امنيت پايدار با همراهي مردم و مسئولين ميسر است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “غلامعباس غلامزاده” در جلسه شوراي اداري استان گفت: امروز پليس به دنبال امنيتي پايدار و مردم محور است که بر اساس ارزش هاي ديني اسلامي شکل گرفته باشد.

وي افزود: پليس با تبعيت از مقام معظم رهبري به سربازي هوشيار و مجاهد تبديل شده است و اين مايه افتخار و سربلندي ماست که با گفتمان فرمانده کل قوا مدال مجاهدان في سبيل الله بر سينه پليس نقش بسته و اين براي ما بسيار با ارزش است .

غلامزاده با بيان اينکه پليس رسالت خود را با تدبير و استقامت دنبال مي کند، تصريح کرد: نيروي انتظامي به عنوان بازويي توانمند براي نظام مقدس جمهوري اسلامي عمل مي کند و در کنار دستگاه هاي فرهنگي اجتماعي، سياسي و امنيتي با اين ديدگاه امنيت را تامين مي کند.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود به فرا رسيدن ايام محرم و صفر اشاره کرد و افزود: پليس با حداکثر توان فرهنگي و انتظامي ، با حضور در هيئت ها به مقابله با اعمال خرافي در اين ايام مي پردازد ، ليکن در اين مسير همت و همکاري ساير مبادي ذيربط امري اجتناب ناپذير است و به منظور جلوگيري از سوء استفاده معاندين و شبکه هاي ماهواره اي از اين اعمال خرافي نياز به اقدام فرهنگي در طول سال است.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه شعار امروز پليس جامعه محوري است، اظهار کرد: براي ايجاد امنيت پايدار در جامعه مشارکت آحاد مردم لازم است و امنيت پايدار با همراهي مردم و مسئولين ميسر است.

وي با اشاره به اينکه غيرممکن است در جايي با مشکل مواجه شويم و با استفاده از ظرفيت مردمي نتوانيم آن را حل کنيم، افزود: پليس همواره چنين ديدگاهي را مدنظر قرار داده و شعار امسال هم بر همين مبنا است.

اين مقام ارشد انتظامي، نظم و امنيت پايدار را از مباني مهم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جوامع برشمرد و تصريح كرد: مشارکت مردمي در امنيت يکي از مصاديق مشارکت در توسعه ملي است زيرا توسعه همه جانبه بدون برقراري نظم و امنيت همه جانبه ممکن نخواهد بود.

سردار غلامزاده با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعي، افزود:در حوزه تعاملي پليس و مردم، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه ، محقق نخواهد شد و اين مهم جزء با تلاش و اقدامات مجموعه ناجا و تعامل ساير دستگاههاي مرتبط ميسر نخواهد شد.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان گفت: امروزه پليس نقش اساسي در بحث کاهش آسيب هاي اجتماعي دارد که با اتخاذ رويكرد علمي و كارآمد، همواره بر آن است تا با برنامه ريزي مناسب، نسبت به پيشگيري از جرايم اقدام کند و بستر لازم را براي توسعه پايدار به بهترين شكل فراهم سازد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *