پیشگیری اجتماعی محصول مشترک عملکرد دستگاه های مختلف با پلیس است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در جمع نمايندگان سازمان هاي دولتي گفت: مهار، كنترل، كاهش وحذف مسائل اجتماعي نيازمند عزم ملي و هماهنگي بين نهادها و سازمان هاي اجتماعي و فرهنگي و تصميم گيري همه جانبه است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ ” عبدالله فاتحي ” در جمع نمايندگان سازمان هاي دولتي در استان کردستان كه با حضور مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري برگزار شد ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:نعمت سلامتي و امنيت دو نعمت مجهول و ناشناخته است و افراد تازماني که اين دونعمت را از دست ندهند به اهميت آن نخواهند رسيد.

وي افزود: امنيت اجتماعي برايند تعامل و تعاون اجزاي مختلف جامعه و محصول مشترك عملكرد دستگاه هاي مختلف با پليس است.

سرهنگ فاتحي با اشاره به اينكه مسائل اجتماعي به دليل ريشه داشتن در نابساماني هاي اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي ، پديده هايي چند علتي ،پيچيده و حساس به شمار مي آيند اظهار داشت: مهار، كنترل، كاهش وحذف معضلات اجتماعي نيازمند عزم ملي و هماهنگي بين نهادها و سازمان هاي اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي و تصميم گيري همه جانبه ميان بخشي است.

وي با اهميت شمردن نقش سازمان ها در پيشگيري اجتماعي گفت: ماهيت ذاتي انحرافات به گونه اي است كه پس از برخورد پليس به عنوان مظهر اقتدار جامعه با آنها ، مي بايست مراحل بازپروري ، درمان و اصلاح رفتار وساماندهي رويه ها توسط ديگر سازمان هاي ذيربط دنبال شود.

اين مقام انتظامي اظهار داشت : پيشگيري اجتماعي را بايد مرهون و محصول مشترك عملكرد دستگاه هاي مختلف دانست و از طرفي هم بروز جرايم و وجود مجرم و هريك از ناهنجاري هاي اجتماعي موجود در جامعه را هم بايد ثمره فرايند غلط روابط اجتماعي هريك از نهادها و دستگاه ها در تعامل ناهماهنگ و يا عدم تعامل مناسب با يكديگر دانست.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به معضلاتي از قبيل اعتياد، بدحجابي و خرده فرهنگ هاي كج رو بيان داشت: نيروي انتظامي براي سالم سازي فضاي اجتماع ، تاكنون اقدامات متعددي را با به كارگيري بخشي از توان خود با رويكرد اجتماعي انجام داده است كه به رغم اقدامات كنترلي و مقابله اي صورت گرفته براي رسيدن به نقطه مطلوب حل اين مسائل به اقدامات پيشگيرانه ، تشديد مجازات ها ، هماهنگي نهادمند بين سازمان هاي مختلف و مشاركت مردم به ويژه خانوداه ها ،بستگي دارد.

زندگي بدون دغدغه و آرام حق مردم

سرهنگ فاتحي با اشاره به اينکه زندگي آرام حق مردم در حکومت اسلامي است خاطرنشان کرد: بايد در نظام اسلامي کار را به مردم محول کرد چون هر جا که مردم حضور دارند قطعا اهداف محقق خواهد شد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با تاکيد بر اينکه حضور مردم در صحنه و با خود نگهداري اموال مي‌تواند نقش بسيار مهمي در کاهش وقوع جرائم داشته باشد تصريح کرد: دستگاه‌ها بايد در زمينه آگاهي افزايي و آموزش در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي به صورت جدي فعاليت کنند و زمينه مشارکت مردم در راستاي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي و جنگ نرم دشمن را فراهم کنند.

وي با بيان اينکه همه ابزارها و اختيارات براي حذف کامل وقوع جرايم و مسايل اجتماعي تنها در اختيار پليس نيست، خواستار توجه بيش از پيش ساير دستگاه هاي دخيل در پيشگيري از سرقت شد و اظهار کرد: پليس نهايت تلاشش را براي از بين بردن جرايم و مسايل اجتماعي خواهد کرد .

فاتحي ضمن تاكيد بر نقش مشاركت مردم به عنوان سرمايه اجتماعي گفت :پليس در رويكرد جامعه محوري خود ضمن كوشش بر انجام هرچه مطلوب تر ، سريع تر و به هنگام تر خدمات پليسي خود ، در صدد آن است تا بخشي از وظايف خود را از طريق مردم و توسط آنها انجام دهد.

وي آگاهي بخشي به جامعه، جلب مشارکت و اعتماد عمومي را سه اصل حفظ سرمايه اجتماعي پليس دانست و گفت: پليس در جهت تداوم امنيت پايدار با پرداختن به مسائل اجتماعي به دنبال اجتماعي کردن امنيت با مشارکت خود مردم است.

فاتحي در ادامه شعار هفته ناجا را “همه باهم براي امنيت و آرامش”عنوان کرد و گفت: ناجا بر اساس اين شعار در صدد است تا در طول سال با اجراي برنامه هاي عمومي و تعاملي و مشارکتي ارتباط خود را با آحاد مردم بيش ازپيش نهادينه کند و ماموريت هايش را بامشارکت عمومي انجام دهد.

وي افزود: هفته ناجا فرصتي است تا پليس بيشتر از هر زمان ديگري با مردم به گفتگو بنشيند و ضمن ارائه عملکرد خود در زمينه انجام فعاليت هاي انتظامي و اجتماعي، برنامه ها و طرح هاي انتظامي ، اجتماعي در دست اجراي خود را مطرح و از نقطه نظرات و آراي شهروندان در جهت تداوم امنيت پايدار بهره بگيرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در پايان با اشاره به اقدامات كنترلي و مقابله اي صورت گرفته براي رسيدن به نقطه مطلوب و امنيت پايدار ، تاکيد کرد: حل مسايل اجتماعي به اقدامات پيشگيرانه ، تشديد مجازات ها ، هماهنگي نهادمند بين سازمان هاي مختلف و مشاركت مردم به ويژه خانوداه ها ،بستگي دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *