نگاه ویژه وزارت بهداشت به کیفیت درمان بیماران تالاسمی


مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت درمان بیماران تالاسمی نگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش سادس، مصطفی جمالی در نخستین نشست تخصصی انجمن‌های تالاسمی سراسر کشور در سالن سفیر هتل رامسر با بیان اینکه وظیفه اصلی مسئولان حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و انجمن تالاسمی است، اظهار کرد: دولت حمایت ویژه از بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیمارانی که نیاز به دیالیز دارند انجام می‌دهد اما این کمک‌ها کافی نبوده و نیازمند مشارکت مردمی است.

وی افزود: آموزش و پیشگیری مورد توجه قرار گرفته و با جلوگیری از تولد بیمار تالاسمی شدید، خانواده ها با مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره آموزش ببینند.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت تصریح کرد: نقایص در سیکل درمانی بیماران تالاسمی در برخی شهرها وجود دارد که باید با برنامه ریزی جامع درمان به بهترین شکل انجام شود.

راضیه هنتوش‌زاده کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماری خاص وزارت بهداشت نیز در این جلسه، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت درمان بیماران تالاسمی که به کیفیت زندگی منتهی می‌شود، نگاه ویژه ای دارد و با انجام کارهای دارویی و مراقبت‌های درمانی پرتلاش هستند و سازمان غذا و دارو با حمایت ویژه داروها را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

کارشناس مسئول تالاسمی و هموفیلی اداره بیماری خاص وزارت بهداشت اظهار کرد: مراقبت های درمانی، مشاوره های تخصصی، آزمایش‌ها و تصویربرداری بیماران بر اساس زمان‌بندی در بسته جامع خدمات درمانی برای بیماران تالاسمی تعریف و به دانشگاه ها و مراکز درمانی ابلاغ شده است که سازمان های بیمه گر به صورت کامل پوشش می دهند.

هنتوش زاده افزود: برنامه آموزشی برای تیم درمانگر مانند پزشک، پرستار و خودمراقبتی بیماران تالاسمی در برنامه سالانه به منظور آموزش دارو و درمان قرار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *