دست زنان سرپرست خانوار ابهری بر زانوان خود


رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: برداشت انگور در پنجمین سال متوالی توسط گروه همیار شرکت تعاونی شهد ابهررود متعلق به زنان سرپرست خانوار آغاز شد.

شهرام رجبی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: بهزیستی شهرستان ابهر دارای سه گروه همیار زنان سرپرست خانوار است که در زمینه نقل‌پزی، تولید عرق بیدمشک، برداشت انگور، بسته‌بندی سبزی‌جات، حبوبات و … فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که 214 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند، افزود: در راستای اهداف سازمان از جمله کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار، دفتر زنان و سرپرست خانوار شهرستان سه شرکت تعاونی جهت اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب گروه‌های همیار به ثبت رسانده و 21 نفر در قالب گروه‌های همیار فعالیت می‌کند.

این مسئول با تاکید به این‌که امیدواریم ضمن تامین معیشت گروه‌های هدف و کمک به خانواده‌ها، زمینه آشنایی آن‌ها با فعالیت‌های اجتماعی و نحوه پس‌انداز فراهم شود، تصریح کرد: گروه همیار شهد شفا بخش ابهررود دارای باغ انگور و باغ گیاه بیدمشک است و فعالیت فصلی دارد که هر ساله در فصل بهار گیاه بیدمشک برداشت و عرق‌گیری می‌شود و باغ انگور نیز که در پاییز محصولش برداشت می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که درآمد حاصله از فروش محصولات برداشت شده عاید زنان سرپرست خانواده خواهد شد، خاطرنشان کرد: محصولات شرکت مذکور به‌صورت فرآوری شده مانند انگور، کشمش و شیره انگور روانه بازار می‌شوند.

رجبی اضافه کرد: در سال‌جاری به منظور پر رونق کردن محصولات باغ و در راستای درآمد مکفی زنان عضو گروه، بهزیستی ابهر اقدام به خرید و کشت 200 اصله نهال بادام و سنجد در باغ انگور کرده که امیدواریم در سال‌های آینده با به بار نشستن محصولات، اعضا در آمد بیشتری کسب کنند.

این مسئول، بهزیستی را به‌عنوان نهاد حمایت‌کننده در راستای توانمندسازی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: اولویت بهزیستی در بحث زنان سرپرست خانواده ایجاد اشتغال و توانمندسازی این قشر از جامعه بوده تا با حمایت‌های صورت گرفته بتوانند به خودکفایی رسیده و هزینه‌های زندگی خویش را تامین کنند.

به گزارش سادس، دو شرکت دیگر نیز در ابهر با عنوان گروه همیار تولیدی پوشاک ترمه و گروه همیار کوثر ابهررود در زمینه بسته‌بندی سبزی‌جات، حبوبات و غیره فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *