معاون اعتبارات و بين الملل بانك ايران زمين:

 نوسانات نرخ تسهيلات و سپرده سيستم بانكي را با مشكلاتي روبرو مي كند و مسوولان و ساير مقامات اقتصادي بايد به اين موضوع توجه كنند كه حركت چرخه اقتصادي و كاهش نرخ بيكاري و نرخ تورم يكي از كليدي ترين ابزار نظام بانكي است و نبايد اين همه فشار عليه سيستم بانكي و پرسنل شريف بانك صورت بگيرد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومي بانک ایران زمین،محمد رضا ادبي، معاونت اعتبارات و بين الملل بانك ايران زمين با حضور در غرفه ي اين بانك در نهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه گفت: بانك ايران زمين بانك جوان و نوپايي بوده و با توجه به اينكه عقبه ي تعاوني مولي الموحدين است ، خود موسسه و تعاوني در زمانيكه به طور مستقل به فعاليت مي پرداخته، توانسته است مشتريان زيادي را در تمام زمينه هاي اقتصادي اعم از زمينه هاي صنعتي، ساختماني، كشاورزي، گردشگري و غيره جذب كند.

وي افزود: بعد از اينكه بانك از سال ۹۰ فعاليت خود را با ساختار جديد آغاز كرد، همكاران ما در شعب نسبت به جذب مشتريان فعال اقتصادي اقدام كرده و مي كنند.

وي تاكيد كرد: بانك ايران زمين در تلاش است كه سهم بالايي را از منظر تسهيلات اعتباري، صدور انواع ضمانت نامه ها و گشايش ال سي هاي داخلي كسب كند كه مقدمات آن فراهم شده و روز به روز شاهد رشد اين بخش هستيم تا بتوانيم به نوبه ي خود در مقايسه با ساير موسسات مالي و پولي و بانك ها در رشد اقتصاد كشور به ويژه رفع تنگناها بعد از برجام گام هاي موثري برداريم .

ادبي اظهار كرد: طبيعتا اعطاي تسهيلات رابطه ي مستقيمي با جذب منابع بانك دارد لذا هدف مشخص شده براي اعطاي تسهيلات معادل ۸۰ درصد منابع جذب شده به عبارتي سپرده هاي بانكي را شامل مي شود.

معاونت اعتبارات و بين الملل بانك ايران زمين در ادامه به نوسان نرخ تسهيلات و سپرده اشاره و تصريح كرد: نوسانات نرخ تسهيلات و سپرده سيستم بانكي را دچار سردرگمي مي كند و مقامات اقتصادي بايد به اين موضوع توجه كنند كه حركت چرخه اقتصادي و كاهش نرخ بيكاري و نرخ تورم يكي از كليدي ترين ابزار نظام بانكي است و به اعتقاد بنده نبايد اين همه هجمه عليه سيستم بانكي و پرسنل شريف بانك صورت بگيرد و يكي از كليدي ترين بخش هاي اقتصادي و اسپانسر ساير بخش هاي اقتصادي زير سوال برود كه قطعا اين موضوع تبعات منفي در پي خواهد داشت.

وي به رفع تحريم ها اشاره كرد و افزود: اگرچه يك طرف تحريم متاسفانه بداخلاقي هايي را انجام مي دهد اما به شخصه اميدوارم اين گره هاي كور در اقتصاد به ويژه با تعامل بين المللي بانكها به حداقل برسد و شاهد رشد اقتصادي در تمام زمينه ها علي الخصوص نظام بانكي باشيم.

به گفته ي معاونت اعتبارات و بين الملل بانك ايران زمين با توجه به رفع تحريم ها و بحث پس از برجام به نظر مي رسد نظام بانكي بايد نگاهي به تغيير ساختار و به روز آمدي آموزش هاي نوين بانك به ويژه در تعاملات بين المللي داشته باشيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *