معاون اعتبارات و بین الملل بانک ایران زمین:

 نوسانات نرخ تسهیلات و سپرده سیستم بانکی را با مشکلاتی روبرو می کند و مسوولان و سایر مقامات اقتصادی باید به این موضوع توجه کنند که حرکت چرخه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم یکی از کلیدی ترین ابزار نظام بانکی است و نباید این همه فشار علیه سیستم بانکی و پرسنل شریف بانک صورت بگیرد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین،محمد رضا ادبی، معاونت اعتبارات و بین الملل بانک ایران زمین با حضور در غرفه ی این بانک در نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: بانک ایران زمین بانک جوان و نوپایی بوده و با توجه به اینکه عقبه ی تعاونی مولی الموحدین است ، خود موسسه و تعاونی در زمانیکه به طور مستقل به فعالیت می پرداخته، توانسته است مشتریان زیادی را در تمام زمینه های اقتصادی اعم از زمینه های صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، گردشگری و غیره جذب کند.

وی افزود: بعد از اینکه بانک از سال ۹۰ فعالیت خود را با ساختار جدید آغاز کرد، همکاران ما در شعب نسبت به جذب مشتریان فعال اقتصادی اقدام کرده و می کنند.

وی تاکید کرد: بانک ایران زمین در تلاش است که سهم بالایی را از منظر تسهیلات اعتباری، صدور انواع ضمانت نامه ها و گشایش ال سی های داخلی کسب کند که مقدمات آن فراهم شده و روز به روز شاهد رشد این بخش هستیم تا بتوانیم به نوبه ی خود در مقایسه با سایر موسسات مالی و پولی و بانک ها در رشد اقتصاد کشور به ویژه رفع تنگناها بعد از برجام گام های موثری برداریم .

ادبی اظهار کرد: طبیعتا اعطای تسهیلات رابطه ی مستقیمی با جذب منابع بانک دارد لذا هدف مشخص شده برای اعطای تسهیلات معادل ۸۰ درصد منابع جذب شده به عبارتی سپرده های بانکی را شامل می شود.

معاونت اعتبارات و بین الملل بانک ایران زمین در ادامه به نوسان نرخ تسهیلات و سپرده اشاره و تصریح کرد: نوسانات نرخ تسهیلات و سپرده سیستم بانکی را دچار سردرگمی می کند و مقامات اقتصادی باید به این موضوع توجه کنند که حرکت چرخه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم یکی از کلیدی ترین ابزار نظام بانکی است و به اعتقاد بنده نباید این همه هجمه علیه سیستم بانکی و پرسنل شریف بانک صورت بگیرد و یکی از کلیدی ترین بخش های اقتصادی و اسپانسر سایر بخش های اقتصادی زیر سوال برود که قطعا این موضوع تبعات منفی در پی خواهد داشت.

وی به رفع تحریم ها اشاره کرد و افزود: اگرچه یک طرف تحریم متاسفانه بداخلاقی هایی را انجام می دهد اما به شخصه امیدوارم این گره های کور در اقتصاد به ویژه با تعامل بین المللی بانکها به حداقل برسد و شاهد رشد اقتصادی در تمام زمینه ها علی الخصوص نظام بانکی باشیم.

به گفته ی معاونت اعتبارات و بین الملل بانک ایران زمین با توجه به رفع تحریم ها و بحث پس از برجام به نظر می رسد نظام بانکی باید نگاهی به تغییر ساختار و به روز آمدی آموزش های نوین بانک به ویژه در تعاملات بین المللی داشته باشیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *