همدلي مرزبانان ايران و عراق در سطح خوبي است

فرمانده مرزباني ناجا در پايان اولين دوره مسابقات ورزشي مرزبانان ايران و عراق برگزاري اين مسابقات را بيانگر وجود روح همدلي در بين مرزبانان دو کشور دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار «قاسم رضايي» در پايان اولين دوره مسابقات ورزشي مرزداران جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق هدف از برگزاري اين مسابقات را ارتقاء تعاملات و روابط دوستانه مرزبانان دو کشور برشمرد و گفت: اين مسابقات در راستاي توافق صورت گرفته در نشست هاي مشترک با فرمانده مرزباني عراق برگزار شد و مکمل تعاملات دو کشور است.

وي با اشاره به اينکه کشور ما با عراق بيش از 1600 کيلو متر مرز مشترک دارد، افزود : عليرغم تمام فتنه ها و مشکلاتي که در سايه توطئه دشمنان در کشور عراق وجود دارد ، مرزهاي ما با اين کشور در وضعيت امنيتي خوبي است و مشکلي در مرزهاي طولاني خود با عراق نداريم.

فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينکه در اين مسابقات برد و باخت معني ندارد ، تصريح کرد : ارزيابي هر دو طرف اين بود که روح حاکم بر اين مسابقات،  اخلاق مدارانه بود و اخلاق يکي از ويژگي هاي نيروهاي مسلح مسلمان است.

وي يادآور شد: اين دوره از مسابقات در 4 رشته فوتسال، بسکتبال، کشتي فرنگي و آزاد به مدت دو روز با حضور 150 ورزشکار، مربي و داور به ميزباني فرماندهي مرزباني کرمانشاه در شهر مرزي قصرشيرين برگزار شد.

به گفته سردار رضايي، مرزبانان جمهور اسلامي ايران در اين دوره از مسابقات در رشته بسکتبال با کسب امتياز 92 به 52، تيم مرزباني عراق را شکست داده و قهرمان شدند، همچنين در رشته فوتسال با کسب نتيجه 9 بر يک تيم مقابل را شکست دادند و در کشتي فرنگي و آزاد نيز قهرمان اين دوره از مسابقات شدند.

سردار رضايي همچنين عنوان داشت : در نظر داريم تا پيشنهاد برگزاري مسابقات قرآن کريم بين مرزبانان دو کشور را در نشست هاي بعدي مطرح کنيم و انشاء الله در آينده شاهد برگزاري اين مسابقات معنوي در دو رشته حفظ و قرائت باشيم.

وي افزود : اميدواريم مردم خوب عراق ، سوريه ، يمن و افغانستان هرچه زودتر از فتنه هاي دشمنان رهايي يابند و امنيت و آرامش را در اين کشورهاي همسايه و دوست شاهد باشيم.

اين مقام عالي رتبه در مرزباني کشور در پايان گفت : از تمامي مسئولان استان قهرمان پرور کرمانشاه که در برگزاري اين مسابقات يار و ياور مرزباني بودند تشکر مي کنيم.

گفتني است، سرلشگر «ظافر نظمي جمال الحسيني» فرمانده منطقه سوم مرزباني عراق به اتفاق پنج تن از مديران مرزباني در مراسم ا ختتاميه به همراه امام جمعه قصر شيرين و جمعي از مسئولان استاني،حضور داشتند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *