همدلی مرزبانان ایران و عراق در سطح خوبی است

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان اولین دوره مسابقات ورزشی مرزبانان ایران و عراق برگزاری این مسابقات را بیانگر وجود روح همدلی در بین مرزبانان دو کشور دانست.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار «قاسم رضایی» در پایان اولین دوره مسابقات ورزشی مرزداران جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء تعاملات و روابط دوستانه مرزبانان دو کشور برشمرد و گفت: این مسابقات در راستای توافق صورت گرفته در نشست های مشترک با فرمانده مرزبانی عراق برگزار شد و مکمل تعاملات دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما با عراق بیش از ۱۶۰۰ کیلو متر مرز مشترک دارد، افزود : علیرغم تمام فتنه ها و مشکلاتی که در سایه توطئه دشمنان در کشور عراق وجود دارد ، مرزهای ما با این کشور در وضعیت امنیتی خوبی است و مشکلی در مرزهای طولانی خود با عراق نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در این مسابقات برد و باخت معنی ندارد ، تصریح کرد : ارزیابی هر دو طرف این بود که روح حاکم بر این مسابقات،  اخلاق مدارانه بود و اخلاق یکی از ویژگی های نیروهای مسلح مسلمان است.

وی یادآور شد: این دوره از مسابقات در ۴ رشته فوتسال، بسکتبال، کشتی فرنگی و آزاد به مدت دو روز با حضور ۱۵۰ ورزشکار، مربی و داور به میزبانی فرماندهی مرزبانی کرمانشاه در شهر مرزی قصرشیرین برگزار شد.

به گفته سردار رضایی، مرزبانان جمهور اسلامی ایران در این دوره از مسابقات در رشته بسکتبال با کسب امتیاز ۹۲ به ۵۲، تیم مرزبانی عراق را شکست داده و قهرمان شدند، همچنین در رشته فوتسال با کسب نتیجه ۹ بر یک تیم مقابل را شکست دادند و در کشتی فرنگی و آزاد نیز قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

سردار رضایی همچنین عنوان داشت : در نظر داریم تا پیشنهاد برگزاری مسابقات قرآن کریم بین مرزبانان دو کشور را در نشست های بعدی مطرح کنیم و انشاء الله در آینده شاهد برگزاری این مسابقات معنوی در دو رشته حفظ و قرائت باشیم.

وی افزود : امیدواریم مردم خوب عراق ، سوریه ، یمن و افغانستان هرچه زودتر از فتنه های دشمنان رهایی یابند و امنیت و آرامش را در این کشورهای همسایه و دوست شاهد باشیم.

این مقام عالی رتبه در مرزبانی کشور در پایان گفت : از تمامی مسئولان استان قهرمان پرور کرمانشاه که در برگزاری این مسابقات یار و یاور مرزبانی بودند تشکر می کنیم.

گفتنی است، سرلشگر «ظافر نظمی جمال الحسینی» فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق به اتفاق پنج تن از مدیران مرزبانی در مراسم ا ختتامیه به همراه امام جمعه قصر شیرین و جمعی از مسئولان استانی،حضور داشتند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *