دستور كتبی نظارت بر سهم درمان سازمان تامين اجتماعی صادر شد/ عده ای برای مطرح شدن در رسانه پاسخ ما را می‌دهند

قائم مقام وزير بهداشت گفت: آن چه تكليف ما در مورد بيمه ها بوده را انجام داديم و نمى خواهيم اين موضوع را ادامه دهيم، زيرا برخى مى‌خواهند با پاسخ دادن به ما، خودشان را مطرح كنند.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، كاهش بيش از٨٨ درصدى مراجعات بيماران تنفسی در اهوازدراز ؛ايرج حريرچی قائم مقام وزير بهداشت در نشست سخنگو كه امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اقدام بين بخشی كه در هنگام بارش باران پاييزى در اهواز انجام شد، گفت:در سال ٩٢ تا ٩٤ با اولين باران پاييزى، ٥٦ هزار نفر مراجعه به بيمارستان صورت گرفته كه 26 هزار نفر فقط مربوط به سال ٩٢ است.

وى ادامه داد: بيشتر افرادی كه زمينه بيماری آسم يا آلرژيک داشتند، دچار مشكل شده اند. فرضيه ها وجود مواد آلی در اين شهر، ذرات معلق، باران اسيدی و مواد آلرژن بود كه تمام اين فرضيه ها بررسی شد. مواد آلی كه هميشه در شهر وجود دارد، فرضيه باران اسيدي و ذرات معلق نيز با بررسی PHبررسی و رد شد. اما فرضيه مواد آلرژن به علت وجود يك گياه به نام كندكارپوس تاييد شد.

حريرچی عنوان كرد: يافته ها نشان مى دهد كه طغيان فصلى آسم بعد از اولين باران پاييزى رخ مى دهد.سه اقدام كاهش غلظت مواد آلرژن با هرس كردن گياهان كنه كارپوس، تجويز و درمان بيماران آسمى و اطلاع رسانى در رسانه هادر اين زمينه ايجاد شد. امسال مراجعات بيماران تنفسى در اهواز نسبت به سال گذشته ٨٨/٥ درصد كاهش يافته است.

وى بيان كرد: اين پوشش گياهی طی ١٥ سال اخير ايجاد شده و با بارش باران گرد اين گياه در زمان گردافشانی مي‌تركد و ذرات آلرژنی ٢.٥ تا ١٠ ميكرونی ايجاد می كند.

ايران قبل از طرح تحول صد و پنجاه و سومین كشور در صرف هزينه حكومتی برای حوزه سلامت بود
وى اظهار داشت: يكى از شاخص هايى كه به واسطه آن كشورها را با هم در حوزه سلامت مى سنجند، هزينه هاى عمومى حكومت در حوزه سلامت است. نسبت هزينه هاى حكومتى سلامت به توليد ناخالص داخلى در ايران 2/8 در سال 2014 است.

وى ادامه داد: رتبه ايران به لحاظ سهم بودجه دولتى از كل منابع تامين كننده هزينه هاى سلامت در سال هاى قبل از طرح تحول، 153 بين 195 كشور است. ما موفق شديم پرداختى از جيب مردم را به واسطه اجراى طرح تحول سلامت از 50 درصد طی يكسال به 40 درصد كاهش دهيم.

حريرچي در پاسخ اظهارات وزير رفاه بيان كرد: آن چه تكليف ما در مورد بيمه ها بوده را انجام داديم و نمى خواهيم اين موضوع را ادامه دهيم، زيرا برخى مى خواهند با پاسخ دادن به ما، خودشان را مطرح كنند.البته خبر خوش اينكه بيمه سلامت هزار و ٢٥٠ ميليارد تومان نقد و هزار و ٦٤٠ ميليارد هم اوراق به ما پرداخت كرده است.

وى ادامه داد:از طرفی رقم طلب ما از بيمه ها همچنان حدود ده هزار ميليارد تومان باقى مى ماند و اين كه مجبور شديم در سطح رسانه اطلاع رسانى كنيم به واسطه وظيفه شرعى و ملى بود چرا كه اگر بيمارستان ها و داروخانه هاى ما ضربه بخورد، دود آن به چشم مردم مى رود.

وى با اشاره به اينكه ما متولی تامين مستقيم و غيرمستقيم خدمات هستيم،ادامه داد: اين اوراق قرضه به پزشك و پرستار و پرسنل قابل پرداخت نيست.

وی از صدور دستور كتبی رییس‌جمهور مبنی بر نظارت بر 9 بیست و هفتم منابع سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان خبر داد و افزود: طبق اين دستور بايد سهم درمان در حساب خاصی از تامین اجتماعی نگهداری شده و نظارت آن بر عهده نهاد ریاست جمهوری باشد و بر اساس آن هزینه‌ها باید با این نظارت‌ها به صورت کامل و به موقع برای سلامت کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خرج شود.

قائم مقام وزير بهداشت در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت بيمارستان هاي فرسوده گفت: وزارت بهداشت در سال 92 و 93 مطالعاتى در اين زمينه انجام داد. بر اساس اين مطالعات تعدادى از بيمارستان ها فاقد ارزش بهسازى لرزه اى هستند.

وى افزود:بيمارستان هايی كه پاسخگو باشند ايمن سازی شده و آن هايی كه ديگر كارايى لازم ندارند، بيمارستان هايی را جايگزين می كنيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *