دستور کتبی نظارت بر سهم درمان سازمان تامین اجتماعی صادر شد/ عده ای برای مطرح شدن در رسانه پاسخ ما را می‌دهند

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: آن چه تکلیف ما در مورد بیمه ها بوده را انجام دادیم و نمى خواهیم این موضوع را ادامه دهیم، زیرا برخى مى‌خواهند با پاسخ دادن به ما، خودشان را مطرح کنند.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کاهش بیش از٨٨ درصدى مراجعات بیماران تنفسی در اهوازدراز ؛ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در نشست سخنگو که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اقدام بین بخشی که در هنگام بارش باران پاییزى در اهواز انجام شد، گفت:در سال ٩٢ تا ٩۴ با اولین باران پاییزى، ۵۶ هزار نفر مراجعه به بیمارستان صورت گرفته که ۲۶ هزار نفر فقط مربوط به سال ٩٢ است.

وى ادامه داد: بیشتر افرادی که زمینه بیماری آسم یا آلرژیک داشتند، دچار مشکل شده اند. فرضیه ها وجود مواد آلی در این شهر، ذرات معلق، باران اسیدی و مواد آلرژن بود که تمام این فرضیه ها بررسی شد. مواد آلی که همیشه در شهر وجود دارد، فرضیه باران اسیدی و ذرات معلق نیز با بررسی PHبررسی و رد شد. اما فرضیه مواد آلرژن به علت وجود یک گیاه به نام کندکارپوس تایید شد.

حریرچی عنوان کرد: یافته ها نشان مى دهد که طغیان فصلى آسم بعد از اولین باران پاییزى رخ مى دهد.سه اقدام کاهش غلظت مواد آلرژن با هرس کردن گیاهان کنه کارپوس، تجویز و درمان بیماران آسمى و اطلاع رسانى در رسانه هادر این زمینه ایجاد شد. امسال مراجعات بیماران تنفسى در اهواز نسبت به سال گذشته ٨٨/۵ درصد کاهش یافته است.

وى بیان کرد: این پوشش گیاهی طی ١۵ سال اخیر ایجاد شده و با بارش باران گرد این گیاه در زمان گردافشانی می‌ترکد و ذرات آلرژنی ٢.۵ تا ١٠ میکرونی ایجاد می کند.

ایران قبل از طرح تحول صد و پنجاه و سومین کشور در صرف هزینه حکومتی برای حوزه سلامت بود
وى اظهار داشت: یکى از شاخص هایى که به واسطه آن کشورها را با هم در حوزه سلامت مى سنجند، هزینه هاى عمومى حکومت در حوزه سلامت است. نسبت هزینه هاى حکومتى سلامت به تولید ناخالص داخلى در ایران ۲/۸ در سال ۲۰۱۴ است.

وى ادامه داد: رتبه ایران به لحاظ سهم بودجه دولتى از کل منابع تامین کننده هزینه هاى سلامت در سال هاى قبل از طرح تحول، ۱۵۳ بین ۱۹۵ کشور است. ما موفق شدیم پرداختى از جیب مردم را به واسطه اجراى طرح تحول سلامت از ۵۰ درصد طی یکسال به ۴۰ درصد کاهش دهیم.

حریرچی در پاسخ اظهارات وزیر رفاه بیان کرد: آن چه تکلیف ما در مورد بیمه ها بوده را انجام دادیم و نمى خواهیم این موضوع را ادامه دهیم، زیرا برخى مى خواهند با پاسخ دادن به ما، خودشان را مطرح کنند.البته خبر خوش اینکه بیمه سلامت هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان نقد و هزار و ۶۴٠ میلیارد هم اوراق به ما پرداخت کرده است.

وى ادامه داد:از طرفی رقم طلب ما از بیمه ها همچنان حدود ده هزار میلیارد تومان باقى مى ماند و این که مجبور شدیم در سطح رسانه اطلاع رسانى کنیم به واسطه وظیفه شرعى و ملى بود چرا که اگر بیمارستان ها و داروخانه هاى ما ضربه بخورد، دود آن به چشم مردم مى رود.

وى با اشاره به اینکه ما متولی تامین مستقیم و غیرمستقیم خدمات هستیم،ادامه داد: این اوراق قرضه به پزشک و پرستار و پرسنل قابل پرداخت نیست.

وی از صدور دستور کتبی رییس‌جمهور مبنی بر نظارت بر ۹ بیست و هفتم منابع سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان خبر داد و افزود: طبق این دستور باید سهم درمان در حساب خاصی از تامین اجتماعی نگهداری شده و نظارت آن بر عهده نهاد ریاست جمهوری باشد و بر اساس آن هزینه‌ها باید با این نظارت‌ها به صورت کامل و به موقع برای سلامت کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خرج شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بیمارستان های فرسوده گفت: وزارت بهداشت در سال ۹۲ و ۹۳ مطالعاتى در این زمینه انجام داد. بر اساس این مطالعات تعدادى از بیمارستان ها فاقد ارزش بهسازى لرزه اى هستند.

وى افزود:بیمارستان هایی که پاسخگو باشند ایمن سازی شده و آن هایی که دیگر کارایى لازم ندارند، بیمارستان هایی را جایگزین می کنیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *